افزایش هزینه‌های سفر و امنیت شخصی تیم کوک در سال 2019

0
542

براساس آخرین بیانیه شرکت اپل، هزینه‌های امنیتی و سفر هوایی مدیر عامل اپل تیم کوک در سال 2019 دو برابر شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از businessinsider، طبق آخرین بیانیه پروکسی این شرکت، حقوق مدیرعامل اپل طی سه سال گذشته نسبتاً ثابت مانده است. اما هزینه‌های امنیتی و مسافرت هوایی وی طی سال گذشته به طرز شدیدی افزایش یافته است.

هزینه سفر هوایی تیم کوک نسبت به سال گذشته 239 درصد افزایش داشته است. هزینه‌های امنیت خصوصی کوک نیز با 104٪ افزایش به 457.083 دلار رسیده است.

افزایش هزینه‌های اپل ممکن است تا حدودی به دلیل تلاش‌های شخصی کوک برای دفاع از این شرکت در واشنگتن دی سی باشد.

در تابستان امسال، مدیر عامل شرکت اپل حداقل 5 بار با رئیس جمهور دونالد ترامپ در مورد سیاست‌های آمریکا در مقابل با چین، دیدار کرده است.

جنگ تجاری 18 ماهه ترامپ با چین ناشی از یک وعده انتخاباتی در سال 2016 برای احیای بخش تولید در ایالات متحده است. طی 18 ماه گذشته، افزایش تعرفه‌های اعمال شده بر روی کالاهای تولیدی چینی، پر سودترین محصولات اپل مانند آیفون و اپل واچ را تهدید کرده است. در این میان کوک تصمیم دارد در میان جنگ تجاری به وجود آمده، روابط نزدیکی را با رئیس جمهور ترامپ و خانواده‌اش ایجاد کند.

رئیس جمهور پیش از این گفته بود كه کوك تنها مجری فناوری است كه به كاخ سفید رفت و آمد دارد و به وی اجازه می‌دهد تا دیدگاه‌های خود را در مواقع پر تنش بیان كند.

کوک و ترامپ هر دو در ماه نوامبر از کارخانه اپل در آستین بازدید کردند. اپل اعلام کرد قصد دارد یک پردیس جدید میلیارد دلاری در آستین احداث کند، در حالی که رئیس جمهور گفته است که قصد دارد این غول فناوری را از تعرفه واردات چین معاف کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها