اقتصاد ایران تا 1400 هوشمند می شود

0
234
اقتصاد ایران تا 1400 هوشمند می شود

ایران اعلام کرده که تا سال 1400 به تمام ابعاد هوشمند در اقتصاد دست می یابد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، اقتصاد ایران این روزها با سختی هایی دست و پنجه نرم می کند اما در عین حال قرار است که از دنیا عقب نماند و با اتکا به دنیای فناوری به اقتصاد هوشمند تبدیل شود.

در این رابطه، «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده که «در نظر داریم تا پایان دولت دوازدهم روند الکترونیکی کردن فعالیت‌ها را سرعت دهیم تا اقتصاد هوشمند و دیجیتال شکل بگیرد. در این راستا باید نظام بانکی و بیمه‌ای و سایر بخش های اقتصادی به صورت دیجیتال و هوشمند باشند.»

سامانه جامع امور مالیاتی

در راستای اجرای این پروژه، وزارت اقتصاد برای به ثمر رساندن مالیات الکترونیکی تلاش می کند و در این باره تفاهم نامه ای با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسانده است. این تفاهم‌نامه در راستای شکل‌گیری نظام الکترونیکی دریافت مالیات در کشور امضا شد.

سه سامانه برای رسیدن به اقتصاد هوشمند

همچنین وزارت اقتصاد و دارایی برای رسیدن به اقتصاد هوشمند سه سامانه جدید رونمایی کرده است. سامانه شبکه تعاملی تحلیلگران جوان اقتصاد ایران، برون سپاری مالیات بر نقل و انتقال املاک مسکونی و درگاه الکترونیکی سهامداران (دارا) این پروژه ها هستند.

سامانه دارا که برای بورس و بازار سرمایه راه اندازی شد و می‌تواند موانع مکانی و زمانی را برای سهامداران کند به طوری که افراد می‌توانند در هر زمان و هر مکانی به اطلاعات دسترسی داشته باشند. راه اندازی این سامانه می تواند کاغذ را از فرایند اداری حذف کند و از طریق آن افراد می توانند به سرعت به اطلاعات مورد نیاز دست پیدا کنند.

سامانه گواهی معاملات املاک که از طریق آن اطلاعات مربوط به اموال و املاک افراد مشخص شده و حقوق دولت و مودیان مالیاتی تأمین خواهد شد. این سامانه می تواند مسافرت های اضافی در سطح کلانشهرها را کاهش دهد و مزیت دیگر راه اندازی این سامانه، حذف روابط چهره به چهره است که به سلامت اداری کمک می کند.

شبکه تحلیلگران جوان نیز فرصتی برای اقتصاددان ها فراهم می کند که  در بخش های مختلف نظرها و پیشنهادات خود را ارائه می کنند.

گمرک الکترونیکی تا پایان 98

گمرک الکترونیکی نیز دیگر برنامه وزارت اقتصاد و دارایی برای رسیدن به اقتصاد هوشمند است و در این باره گفته شده که تا پایان سال 98 گمرک الکترونیکی می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها