انتقاد از تیک تاک به دلیل سانسور اعتراضاتِ سیاه پوستان

0
685

برنامه چینی، تیک تاک/ TikTok به دلیل سانسور صدای افراد سیاه پوست و مرتبط با هشتگ های Black Life Matters  و GeorgeFloyd در راستای اعتراضات به مرگ جوان سیاه پوست، جورج فلوید، به ​​شدت مورد انتقاد قرار گرفت. براساس گزارش‌ها، این شرکت الگوریتم‌هایی دارد که این نوع پست‌ها را سانسور می‌کند. TikTok از این رویکرد عذرخواهی کرده است و اکنون در حال انجام یک سری اقدامات برای حل این مشکل است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از GizChina، بر اساس گزارش‌ها، تیک تاک یک کمیته برای ارتقاء شناخت چند فرهنگی و خلاقیت راه اندازی می‌کند. TikTok گفت که این شرکت در ایجاد “Black Out Tuesday” که توسط صنعت موسیقی روز سه شنبه برای حمایت از جامعه سیاه پوست ایجاد شد؛ شرکت خواهد کرد.

علاوه بر این، تیک تاک 3 میلیون دلار تعهد کرده تا به سازمان‌های غیرانتفاعی جامعه سیاه پوست کمک کند. علاوه بر این، 1 میلیون دلار برای حل “مشکل بی عدالتی نژادی و نابرابری” اهدا خواهد کرد. با این حال، TikTok نام هیچ سازمان خاصی را برای دریافت بودجه ذکر نکرده است.

در دسامبر سال گذشته، این اپلیکیشن اعتراف کرد که فیلم‌های که توسط افراد ناتوان، همجنسگرا و … ایجاد می‌شود را حذف می‌کند و دلیل آن این است که این سازندگان در معرض “حمله سایبری” قرار دارند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها