انفجار نوت 9 پای سامسونگ را به دادگاه کشاند

0
1361

کالاسودا یک زن به دلیل آتش گرفتن گوشی نوت 9 خود از شرکت سامسونگ شکایت کرد. دایان چانگ، یک نامه شکایت علیه سامسونگ ارائه کرده و در آن مدعی شده که گوشی گلکسی نوت 9 وی آتش گرفته است.

پیش از این نیز گوشی های گلکسی نوت 7 به دلیل نقص باتری های خود سبب آسیب به گوشی و برند سامسونگ شده اند و ارائه محصول تنها چند هفته پس از انتشار آن متوقف شد. چانگ در پرونده شکایت خود مدعی شده که چیزی شبیه انفجار گوشی های نوت 7 برای نوت 9 او اتفاق افتاده است. او ادعا کرده که داخل آسانسور ساختمان Bayside در حین کار با گوشی متوجه داغ شدن شدیدش شده و تصمیم گرفته که به کار با گوشی ادامه ندهد تا خنک شود.

 به همین دلیل آن را داخل کیفش گذاشته اما اندکی بعد صدای سوت انفجار و بوی سوختگی و دود شنیده و متوجه شده که گوشی محتویات کیفش را به آتش کشیده است. او سعی کرده محتویات کیف پول خود را روی زمین خالی کند و انگشتانش را در حالی که گوشی را در دست گرفت سوزاند. او در نهایت درب ها را باز کرد، از آسانسور بیرون زد و در انتها با قرار دادن گوشی در سطل آب توانسته آن را خاموش کند تا از آسیب بیشتر جلوگیری کند.

 

واکنش سامسونگ در خصوص این انفجار چه بود؟

مقامات دادگاه نیز این داستان را شنیده اند. چانگ این تجربه را دردناک دانسته و تمام مدارک  پس از این اتفاق را به واحد ارتباط با مشتریان گزارش داد و به دنبال گرفتن خسارت و ممنوعیت فروش گلکسی نوت 9 است.

سخنگوی سامسونگ به نیویورک پست در این باره می گوید: «ما هیچ گزارشی از واقعه ای مشابه در مورد دستگاه های گلکسی نوت 9 دریافت نکرده ایم و در حال بررسی این موضوع هستیم.»

همه اینها در حالی است که این شرکت در مراسم رونمایی از نوت 9 بیان کرده بود که باتری این گوشی کاملا ایمن است و تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بار دیگر شاهد بروز حوادثی مانند نوت 7 نباشد.

بعد از معرفی رسمی گلکسی نوت ۹، سامسونگ  مجددا با تاکید ویژه به کاربران و علاقه‌مندان به این برند اعلام کرد که باتری‌ گوشی پرچمدارش کاملا ایمن است و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و اتفاقی که برای گلکسی نوت ۷ افتاد قرار نیست برای نوت 9 نیز بیفتد و تیم کنترل کیفیت جدیدی را به‌ منظور حصول اطمینان از تولید محصولاتی ایمن نیز به ‌کار گرفت. حال باید دید واکنش این برند به این مسئله چیست و چه اقدامی انجام خواهد داد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید