اوراکل برنده‌ی جدال خرید TikTok

0
758

گفته می‌شود که شرکت اوراکل (Oracle) در جدال بر سرِ خرید اپلیکیشن تیک تاک/ TikTok در ایالات متحده برنده شده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، پیش از این گفته می‌شد که اوراکل به عنوان یک گزینه احتمالی، برای خرید TikTok شانس زیادی دارد، اما وال استریت ژورنال گزارش داد که این شرکت به عنوان ” شریک فناوری معتمد” انتخاب شده و تیک تاک را به طور کامل نخریده است. اوراکل با فناوری های ابری خاص خود به اجرای TikTok در ایالات متحده کمک خواهد کرد و از این روش به کنترل این اپلیکیشن در آمریکا می‌پردازد.

اخبار مربوط به معامله اوراکل تنها یک ساعت پس از آنکه مایکروسافت اعلام کرد که با تیک تاک به توافق نرسیده است؛ منتشر شد. پیش از این مایکروسافت خواستار خرید TikTok در ایالات متحده، استرالیا، کانادا و نیوزیلند بود؛ اما موفق نشد.

پرزیدنت ترامپ در تاریخ 6 آگوست یک دستورالعمل قانونی را به امضا رساند که مانع از انجام کلیه معاملات با ByteDance  در آمریکا می‌شد. قرار بود طی 45 روز این قانون به مرحله اجرا برسد، اما رئیس جمهور 90 روز دیگر به تیک تاک فرصت داد تا بتواند کلیه فعالیت‌های خود در ایالات متحده را به یک شرکت آمریکایی واگذار کند.

اوراكل سابقه همکاری با دولت آمریكا را دارد، و این مشاركت با تیک تاک به یک اقدام استراتژیك در راستای مخالفت با دولت چین در كاخ سفید و كنگره تبدیل شده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها