اپراتورهای مجازی تلفن همراه در ایران

0
482
اپراتورهای مجازی تلفن همراه در ایران

ایران تا 6 ماه دیگر به اپراتورهای مجازی تلفن همراه مجوز می دهد تا بتوانند فعالیت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، اپراتورهای مجازی تلفن همراه این روزها در دنیا با استفاده از اپراتورهای تلفن همراه به ارایه خدمات می پردازند در ایران هم 6 ماه به درخواست کنندگان پروانه این اپراتورها مهلت داده شده تا بتوانند مجوز برای فعالیت کسب کنند.

اپراتور مجازی تلفن همراه چیست؟

اپراتور مجازی تلفن همراه در انگلیسی MVNO نامیده می شود که مخفف Mobile Virtual Network Operator است. این اپراتورها مانند اپراتورهای واقعی هستند اما تجهیزات فیزیکی برای انتقاد داده و اطلاعات را ندارند. این اپراتورها باید برای در اختیار داشتن این تجهیزات با اپراتورهای واقعی همکاری داشته باشند. اپراتورهای مجازی تلفن همراه در واقع همان اپراتورهای واقعی در سطح خرده فروشی خدمات موبایل و تلفن همراه هستند.

تفاوت اپراتورهای واقعی و مجازی تلفن همراه

اپراتورهای واقعی تلفن همراه از نظر تجهیزات و امکانات در سطح برتری هستند به نوعی که آن ها را عمده فروش خدمات تلفن همراه می نامند. اما اپراتورهای مجازی تلفن همراه به اندازه اپراتورهای واقعی کارایی و قدرت ندارند و از امکانات آن ها بهره می برند. البته اپراتورهای مجازی به دلیل هزینه کمتری که برای ارایه خدمات تلفن همراه متحمل می شوند می توانند تعرفه ارزانتری داشته باشند. اگرچه اگر تعرفه کمتری نداشته باشند، کاربران از همان اپراتورهای واقعی استفاده خواهند کرد.

خدمات اپراتورهای مجازی تلفن همراه می تواند محدودتر از اپراتورهای واقعی باشد. در برخی موارد اپراتورهای مجازی تنها می توانند خدمات اینترنت همراه را به کاربران خود ارایه دهند و امکانات تماس را در اختیار آن ها قرار ندهند.

سیمکارت اپراتورهای مجازی تلفن همراه هم می تواند از شرکت تولید کننده اصلی و نه اپراتورهای واقعی خریداری شود. همچنین شماره گذاری آن هم می تواند به سلیقه اپراتور مجازی صورت بگیرد.

اپراتور های مجازی تلفن همراه در ایران

در ایران از مدت ها قبل تعدادی اپراتور مجازی تلفن همراه برای فعالیت درخواست هایی را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه کرده اند و حالا رگولاتوری به آن ها پاسخ داده است. هنوز هیچ اپراتور مجازی تلفن همراه در ایران فعالیت ندارد و طبق اعلام رگولاتوری دارندگان موافقت اصولی برای دریافت پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO)، شش ماه فرصت دارند برای دریافت پروانه MVNO اقدام کنند.

آن ها در این مدت فرصت دارند با حداقل یکی از اپراتورهای تلفن همراه به عنوان اپراتور میزبان قرارداد منعقد و درخواست خود را برای دریافت پروانه MVNO به رگولاتوری ارائه کنند. براساس اعلام رگولاتوری، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به ۹ شرکت پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه و ۱۰ شرکت موافقتنامه اصولی برای دریافت پروانه MVNO اعطا کرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها