اگر GPS یک ماه قطع شود چه اتفاقی می‌افتد؟

0
234

آیا تا به حال از خودتان پرسیده‌اید اگر GPS به مدت یک ماه خاموش شود چه اتفاقی می‌افتد؟ با حمایت مالی از موسسه ملی استاندارد و فناوری دولت ایالات متحده، یک موسسه تحقیقاتی به نام RTI International در کارولینای شمالی تحقیقاتی را در این زمینه انجام داده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از GizChina، محققان در این تحقیق با بیش از 200 متخصص صحبت کردند و آن‌ها معتقدند كه فن آوری GPS در خدمات مختلف از جمله كشاورزی تا زمینه‌های دریایی و خدمات موقعیت یابی رانندگان کاربردهای مهمی دارد. این مطالعه یک دوره از سال 1984 تا سال 2017 را پوشش داده است و نتایج نشان داده است که GPS در این دوره زمانی حدود 1.4 تریلیون دلار سود اقتصادی ایجاد کرده است.

در این مطالعه مشخص شده اگر سیستم GPS به مدت 30 روز خاموش باشد، خسارات جهانی در حدود 1 میلیارد دلار در هر روز به وجود می‌آید؛ حتی در ماه‌های آوریل و مه، ضررها به 1.5 میلیارد دلار خواهد رسید.

ممکن است در دو سه روز اول این زیان‌ها بسیار کم باشند؛ اما به مرور زیادتر شده و بعد از 30 روز عملکرد به 0 تا 60 درصد قبل تنزل پیدا خواهد کرد.

این تحقیق همچنین نشان داد که در اقتصاد مبتنی بر GPS، صنعت ارتباطات بزرگترین ذینفع است. از این گذشته، استفاده از GPS، پهنای باند را بهبود می‌بخشد، و مزایای آن به حدود 685.9 میلیارد دلار می‌رسد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها