ایجاد سامانه شفافیت مالی قرآنی ها

0
230
ایجاد سامانه شفافیت مالی قرآنی ها

فعالان قرآنی از این پس فعالیت های مالی خود را در سامانه ای الکترونیکی اطلاع رسانی می کنند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، فعالیت های قرآنی از جمله مواردی است که دولت سالانه از میزان اعتبارات آن بنا بر شرایط سخت اقتصادی کشور می کاهد. اما همین میزان کم شده نیز نیازمند شفاف سازی در هزینه کرد است تا مشخص شود که سواستفاده ای از این اعتبارات صورت نمی گیرد.

در همین رابطه، با اتکا به تکنولوژی قرار شده تا چند و چون محاسبات در فعالیت های قرآنی مشخص شود.

به همین دلیل، سامانه «شفافیت مالی اتحادیه تشکل های قرآن و عترت(ع) کشور» به منظور تشریح فعالیت های مالی فعالان قرآنی از سوی اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور راه اندازی شد.

طبق اعلام اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور، اعتبارات دریافتی و هزینه کردهای مالی اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور همراه با اسناد و مدارک مربوطه آن به صورت آنلاین در سامانه شفافیت منتشر می شود.

این در حالی است که در بودجه سال جاری سهم صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی تنها ۲۷ میلیارد تومان اعلام شد و نسبت به اعتبارات سال جاری ۷۳ درصد کاهش داشته است.

در سال 97 نیز  بودجه قرآنی ۴۰ میلیارد مصوب شد، اما با توجه به رایزنی های انجام شده مبلغ آن به ۱۰۰ میلیارد افزایش پیدا کرد. البته تنها ۲۳درصد به فعالیت های قرآنی اختصاص پیدا کرد.

بودجه سال ۹۶نیز با توجه به اینکه در متن لایحه بودجه ۱۰۰ میلیارد تومان بود، اما ریالی اختصاص پیدا نکرد. در سال ۹۵ نیز با اختصاص چند درصد فعالیت های قرآنی ادامه پیدا کرد.

بنابر نگاهی در اعتبارات دولت در چند سال اخیر به مصوب بودجه فعالیت های قرآنی در متن لایحه بودجه، شاهد سیر کاهشی اعتباری در این خصوص بوده ایم، به نحوی که از ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه در سال ۹۳ به ۲۷ میلیارد تومان درمتن لایحه بودجه سال ۹۸ تقلیل پیداکرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها