ایران بزرگترین استارت آپ منطقه را دارد

0
161
فضای بازتر برای فعالیت استارت آپ ها

ایران در میان کشورهای منطقه بزرگترین استارت آپ را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از رتبه اول ایران در میان کشورهای منطقه به منظور داشتن بزرگترین استارت آپ خبر داد.

سورنا ستاری گفت: ایران بزرگترین استارت آپ منطقه را دارد و طی چندسال گذشته برنامه های خوبی در این حوزه داشته ایم.

وی افزود: ما توانسته ایم ۵۵ پله صعود در شاخص نوآوری داشته باشیم و اتفاقات خوبی برای زیست بوم کشور رخ خواهد داد که امیدواریم در این عرصه موفق باشیم.

وی گفت: البته ایجاد استارتاپ ها نیاز به یک اکوسیستم دارد که این اکوسیستم باید بازیگران متعددی داشته باشد و همه باید با هم هماهنگ باشند، ما باید مدل توسعه را تکثیر کنیم تا جای محصولات خود را در بازارهای بین المللی بیابیم.

یادآور می شود، استارت آپ های ایرانی در زمینه های مختلف مورد حمایت بخش های دولتی از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار می گیرند و در آخرین گام نیز این معاونت به منظور حمایت بیشتر از استارت آپ ها تفاهم نامه ای را به امضا رسانده که طی آن اینترنت اشیا نیز در خدمت آن ها قرار می گیرد.

ارتقای سطح علمی کشور در زمینه اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، توانمندسازی فارغ التحصیلان و دانشجویان در جهت راه‌اندازی کسب و کارهای مرتبط، ایجاد فرصت‌های کار گروهی و استارتاپی در حین برگزاری بوت کمپ و فراهم‌سازی فرصت‌های کارآفرینی و حمایت از گروه‌های کاربردی تشکیل شده در حین برگزاری بوت کمپ از جمله اهداف تعریف شده در این تفاهم‌نامه است.

همچنین پوشش نیازهای فناورانه سازمان و شرکت‌های ایرانی از طریق پیاده‌سازی نمونه‌های کاربردی و عملیاتی، همکاری و مساعدت طرفین درجهت ارتقای آموزشی و نیز اتخاذ سیاست‌های مشترک جهت دستیابی به بالاترین معدل کاری از نظر اقتصادی و آموزشی از دیگر محورهای تعریف شده در این تفاهم‌نامه است.

تامین فضای برگزاری دوره شامل کلاس‌ها، کارگاه‌های رایانه، سالن‌های تئوری، عملی، گروهی و سمیناری‌، امکان برگزاری برخی از جلسات با حامیان در محل این ستاد، به‌کارگیری تمامی ابزارهای رسانه‌ای جهت تبلیغات یا اطلاع‌رسانی بوت کمپ و ارسال معرفی‌نامه جهت حمایت از بوت کمپ به اسپانسر مورد نظر مجری و یا جهت تبلیغ در رسانه ازجمله تعهدات ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اجرای این تفاهم‌نامه است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها