اینترنت و دیتا در کوبا آزاد شد

0
417

کالاسودا_شاید شما همین الان این خبر را در گوشی خود مطالعه می کنید، اما به تازگی کوبایی ها توانسته اند اینترنت شخصی داشته باشند.

این کشور کمنیستی به تازگی تصمیم گرفته است تا دسترسی به شبکه ی جهانی از طریق تلفن همراه برای مخاطبین در دسترس باشد.

این سرویس مخابراتی توسط یک سرویس محلی به نام ETECSA تعبیه شده است که اولین بار برای خبرنگاران این سرویس فعال شد. تمام ۵ میلیون کاربر ETECSA یعنی نصف جمعیت کوبا می توانند تا آخر سال از این سرویس استفاده کنند.

قیمت این سرویس ها اصلاً هنوز مشخص نیست اما این شرکت لیست سرویس های خود را در اختیار کاربران قرار داد. البته این سرویس ها برای اپراتورها، سفارت ها و مطبوعات معتبر ۴۵$ به ازای هر ماه برای ۴گیگابیت می باشد. البته یک سرویس بی نهایت قرار است به مبلغ ۶۰دلار ارائه شود.

این کار بخشی از یک برنامه بزرگتر می باشد که توسط رییس جمهور این کشور میگوئل دیاز کانِل اجرا شده است. این برنامه می تواند هم برای اقتصاد هم انقلاب مهم می باشد.

این پروژه اوایل با سرعت کمتری پیش رفته اما بلاخره این سرعت افزایش خواهد یافت اگر دولت اعتماد بیشتری به این برنامه و پروژه داشته باشد، این حرفی بود که توسط یک کارشناس مسائل اجتماعی و سیاسی کوبا گفته شد.

جمهوری کوبا کشوری است تشکیل شده از مجمع الجزایری در دریای کارائیب و پایتخت آن هاوانا است.

انتخابات مجلس ملی کوبا (شورای ملی) هر پنج سال صورت می‌گیرد و انتخابات انجمن‌های شهر و شهرداری مناطق، هر دو سال و نیم برگزار می‌شود. پس از آن نمایندگان مجلس شورای ملی، شورای دولت/کشور را انتخاب می‌کنند، که به نوبه خود شورای وزیران را منصوب می‌کند که رئیس‌جمهور را انتخاب می‌کند.

از سال ۲۰۱۸ میلادی (تاریخ انتخابات عمومی آینده در کوبا)، برای تمام موقعیت مقامات منتخب ارشد، از جمله رئیس‌جمهور، فقط دو دوره ی پنج ساله حق تصدی آن پست را خواهد داشت. هر کسی می‌تواند نامزد و یک کاندید شود. لازم نیست شخص، عضو حزب کمونیست (سی پی) باشد. نمی‌توان هیچ پولی برای ترویج و تبلیغ نامزدهای انتخاباتی خرج کرد و هیچ حزب سیاسی (از جمله حزب کمونیست) اجازه ندارند در طول انتخابات، کمپین راه بیندازند. پرسنل نظامی در حوزه‌های رأی‌گیری انجام وظیفه نمی‌کنند؛ و دانش‌آموزان از صندوق‌های رأی حفاظت می‌کنند.

منابع طبیعی آن شامل معادن کبالت، نیکل، آهن، مس، کروم و سیلیکون است. با وجود دولت متمرکز، دولت کوبا درصدد است تا قوانین اقتصادی این کشور را سهل کند. با هدف بهبود کارکرد موسسات تجاری، کاستن کمبود جدی خوراک، بهبود کالاهای مصرفی و خدمات، اصلاحاتی در دهه ۱۹۹۰ میلادی انجام شد. با این حال متوسط استاندارد زندگی هنوز هم بخاطر تحریم‌های آمریکا، از پیش از دهه ۱۹۹۰ میلادی و قطع کمک‌های شوروی سابق پائین‌تر است.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها