این 5 ترند فناوری در سال 2020 حاکم خواهند بود

0
101

ویراستاران ZDNet لیستی از پنج ترند فناوری که تأثیر قابل توجهی در سال 2020 خواهند داشت را ارائه دادند. این اثرات ممکن است منفی با مثبت باشد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از زد دی نت، این 5 فناوری می‌توانند سال 2020 را به صورت منفی و یا مثبت تحت تأثیر خود قرار دهند.

اینتل: دنیایی از درد

اینتل همانند اپل و مایکروسافت و گوگل در بازار خود حکم رانی می‌کند و خروج آن به زودی اتفاق نخواهد افتاد؛ اما رقبایی مانند AMD برای مقابله با آن صف ارایی کردند و به بازار لپ تاپ‌های سطح بالا بازگشتند که می‌تواند برای اینتل در سال جدید خطرناک باشد.

با داشتن گنجینه‌ای از گزینه‌ها و بازارهای در حال رشد، مانند تجارت تراشه موبایل یا GPU مناسب برای یادگیری ماشین، اگر تراشه‌های AMD یا Arm جذابیت قابل توجهی داشته باشند، فرصت کمی برای اینتل باقی خواهدماند. این زمان پایان نیست، اما سال 2020 می‌تواند یک سفر بسیار تاریک در اطراف خورشید باشد.

5 جی: تجارت فرصت را به دست می‌آورد

5 جی برای اپراتورهای تلفن همراه دارای مزایای زیادی است (مانند افزایش پهنای باند) اما مزایا آن برای مصرف کنندگان چندان آشکار نیست و انتظار نداشته باشید که در سال 2020 تغییر زیادی کند.

هوش مصنوعی: هوش مصنوعی در همه جا وجود خواهد داشت، اما مشکلاتی نیز به همراه دارد

هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) به یک فناوری تبدیل شده‌اند که بهره وری را افزایش می‌دهند، جذب مشتری را افزایش می‌دهند. تحول دیجیتالی را تقویت می‌کنند. طبق بررسی استراتژی‌های توسعه AI و ML در سال 2019، 59٪ از پاسخ دهندگان گفتند که هوش مصنوعی را در شرکت‌های خود مستقر کرده‌اند، و هر شرکت به طور متوسط ​​چهار پروژه AI یا ML را اجرا می‌کند.

فروشندگان شرکتهای تجاری و مصرف کنندگان نیز برای به کارگیری هوش مصنوعی در محصولات خود، از طریق توسعه داخلی یا M&A، در حال پیشی گرفتن از هم هستند. غول‌های فناوری مانند اپل، آمازون، فیس بوک، گوگل و مایکروسافت برای یک دهه است که شرکت‌های AI و ML را خریداری می‌کنند به طور مثال اینتل 2 میلیارد دلار برای به دست آوردن سازنده تراشه‌های هوش مصنوعی مستقر در اسرائیل، هابانا، خرج کرده است.

حتی شرکت‌های غیر فنی نیز در حال جذب شرکت‌های هوش مصنوعی هستند.

با حرکت به سمت سال 2020، استفاده از AI شتاب بیشتری خواهد گرفت؛ زیرا گارتنر انتظار دارد که تعداد متوسط ​​پروژه‌های AI یا ML از 4 به 10 افزایش یابد. مشاغل با این وجود باید به چالش‌های متعددی که این فناوری به همراه دارد، مانند سوء استفاده از هوش مصنوعی (به عنوان دیپ فیک)، اشتباهات در تشخیص چهره، شخصی سازی بیش از حد، نگرانی در مورد امنیت داده‌ها و حفظ حریم خصوصی و تعصب غیر عمدی رو به رو شوند.

امنیت در سال 2020: تهدیدهای گسترده‌تر، شدیدتر و عمیق‌تر

نشت داده‌ها و فجایع حریم خصوصی نشان می‌دهد که امنیت در بهترین حالت هنوز هم برای بسیاری از سازمان‌ها به تکامل نرسیده است و امنیت هنوز هم برای بسیاری از رهبران مشاغل کم اهمیت است.

این یک فرض خطرناک است. برنامه‌های بیشتر و دستگاه‌های بیشتر بدان معنی است که تیم‌های امنیتی در حال حاضر کار سخت‌تری دارند. خطرات جدیدی مانند پروژه‌های اینترنت اشیاء، دستگاه‌های 5 جی خطر نقض حریم خصوصی را بیشتر از قبل کرده‌اند. جرائم سازمان یافته و باج افزار همچنان جدی‌ترین تهدید برای بیشتر مشاغل هستند. حملات تحت حمایت دولت و جاسوسی سایبری یک تهدید عجیب و غریب اما بالقوه را به وجود می‌آورند.

مولتی کلود: تکامل همچنان ادامه دارد

اگر سال 2019 سالی بود که multicloud به یک معماری واقعی تبدیل شد، سال 2020 سالی خواهد بود که خواهیم فهمید که آیا این فناوری به واقعیت تبدیل می‌شود یا خیر. اقتصاد به سمت مولتی کلود حرکت خواهد کرد. شرکت‌ها با یکی از ارائه دهندگان فضای ابری وارد همکاری شده و رقابت بین این شرکت‌ها بیشتر خواهد شد. تکامل مولتی کلود در سال 2020 بیشتر شده و ارائه دهندگان فضای ابری سعی می‌کنند در این رقابت از هم پیشی بگیرند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها