طراحی باتری‌های جدید برای ارتش آمریکا

0
703

سربازانی که در گرمای 50 درجه‌ی صحرا و سرمای شدید شب‌های کویر چند صد کیلوگرم تجهیزات نظامی با خود حمل می‌کنند، نیاز شدیدی به سلاح، سنسور و کامپیوترهای باتری‌دار دارند.

به گزارش کلاسودا و نقل از فاکس نیوز، همین نیاز شدید به باتری باعث شده است آزمایشگاه تحقیقات ارتش آمریکا روی باتری‌هایی کار کنند که قدرت بیشتری دارند، بیشتر دوام می‌آورند و حتی آتش هم نمی‌گیرند.

باتری‌های لیتیوم یون نه تنها در تمام دستگاه ‌ای تکنولوژی امروزی کاربرد دارند، بلکه جزء مهم‌ترین ارکان تجهیزات نظامی مثل دوربین‌های دید در شب، لیزرها، لپ‌تاپ، دوربین تفنگ، GPS، بی سیم و موارد دیگر به شمار می‌روند.

مشکل اصلی این است که این باتری‌ها به شدت به گرما حساس بوده و امکان انفجار در شرایط نظامی را هم دارند. فرقی هم نمی‌کند بحث گرمای محیطی صحرا باشد یا شعله‌های داخل و بمب‌های IED.

همین موارد باعث شده است که اداره‌ی تحقیقات ارتش و Georgia Tech دست به دست هم داده و روی باتری های لیتیوم یونی جدید کار کنند که علاوه بر عمر و ظرفیت بالا، امکان باد کردن، شعله ور شدن و انفجار را هم ندارند.

بهبود‌هایی که در مدل های جدید این باتری‌های لیتیوم یونی به وجود آمده، سبب پدیدار شدن استراتژی‌های نظامی جدید، تجهیزات نظامی با عمر و بازده بالاتر و ریسک پایین‌تر برای اپراتورهای این تجهیزات شده است.

گفته می‌شود دلیل استفاده از لیتیوم در باتری‌های امروزی، بالا بودن نسبت بازده به وزن آنهاست.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها