با تاریخچه Caps Lock و علت به وجود آمدن آن آشنا شوید

0
1631

بی شک همه‌ی شما با کلید Caps Lock بر روی کیبورد آشنا هستید. اما Caps Lock چرا به وجود آمده و چه کاربردی دارد؟

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، در زمان‌های قدیمی، بیشتر ماشین تحریرها فقط حروف بزرگ ایجاد می‌کردند. در دهه 1870، تولیدکننده ماشین تحریر Remington یک راه اقتصادی برای تایپ کردن حروف بزرگ و کوچک ابداع کردند. اما استفاده از این کلید کار دشواری بود؛ برای رفع این مشکل، Shift Lock اختراع شد.

تبدیل Shift Lock به Caps Lock

امروزه برخی از صفحه کلیدهای ترمینال Shift Lock را حفظ کرده‌اند و برخی دیگر کلید جدیدی به نام “Caps Lock” دارند. این کلید فقط حروف کوچک را به حروف بزرگ تغییر می‌دهد.

طبق مقالات، ثبت اختراع کپس لاک به تاریخ 1968 برمی گردد و توسط داگلاس ای کر از آزمایشگاه‌های بل اختراع شده است. البته اولین باری که یک کلید واقعی Caps Lock را روی یک محصول تجاری دیدیم، کیبورد ساخته شده در ترمینال / teleprinter LA36 DECwriter II و در سال 1974 بود.

Caps Lock در عصر کامپیوتر

چندین کامپیوتر خانگی اولیه در دهه 1970 مانند Apple II و TRS-80 Model 1 از حروف کوچک پشتیبانی نمی‌کردند، بنابراین نیازی به Caps Lock نداشتند. با این حال کامپیوترهای آی بی ام اغلب شامل Shift Lock و بعداً کلید Caps Lock بودند.

در سال 1984، هنگامی که IBM طراحی صفحه کلید خود را به صفحه کلید 101-key Extended Keyboard (با نام مدل M) تبدیل کرد، کلید Caps Lock را در سمت چپ A قرار داد ک هنوز هم کاربران از آن ناراضی هستند.

امروزه کاربران در حین استفاده از کیبورد، به اشتباه این کلید را فشار می‌دهند و این امر باعث می‌شود به صورت ناخواسته حروف به صورت بزرگ تایپ شود. با این حال دلایلی خوبی وجود دارد که کلید کپس لاک هنوز هم در کیبورها قرار می‌گیرد.

هنوز هم بسیاری از کاربران برای انجام اموری مانند تایپ سر تیترها، وارد کردن سریال، موافقت نامه‌های حقوقی، از Caps Lock استفاده می‌کنند

اگر بنا به کارتان، باید برخی از حروف را به صورت بزرگ تایپ کنید و ترجیح می‌دهید از کلید Caps Lock استفاده نکنید؛ روش‌های زیر برای شما مفید است.

  • Microsoft Word: متن را انتخاب کنید و سپس Control + Shift + A در ویندوز یا Command + Shift + A در Mac را فشار دهید.
  • Google Docs: متن را انتخاب کنید و از مسیر Format > Text > Capitalization > UPPERCASE کمک بگیرید.
  • صفحات: متن را انتخاب کنید و به مسیر Format > Font > Capitalization > All Caps بروید.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها