بررسی آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس

0
310

آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس به غیر از Dynamic Island ، تفاوت چشمگیری با مدل‌های قبلی خود ندارند؛ اما به لطف نمایشگر همیشه روشن، پردازنده‌ی جدید و ویژگی‌هایی مانند تشخیص تصادف و SOS اضطراری، آیفون 14 پرو به طور بالقوه انتخاب بهتری است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از engadget،اپل در آیفون 14 پرو، بریدگی صفحه نمایش را کنار گذاشته  و به جای آن از بریدگی قرصی برای قرار دادن دوربین‌های سلفی خود استفاده کرده است.

این شرکت همچنین از نرم‌افزار و انیمیشن‌ها استفاده می‌کند تا  این بریدگی جدید را مفیدتر و بهتر از گوشی‌های اندرویدی نشان دهد.

این بریدگی یا همان Dynamic Island تنها ارتقا در گوشی آیفون 14 پرو نیست.

علاوه بر این آیفون 14 پرو دارای یک سیستم دوربین 48 مگاپیکسلی و نمایشگرهای همیشه روشن است که به جای رابط کاربری ساده، کل صفحه قفل شما را نشان می‌دهد.

SOS اضطراری از طریق ماهواره‌ها نیز بسیار خوب عمل می‌کند.

از نظر طراحی مدل‌های جدید 0.01 اینچ ضخیم‌تر و اندکی کوتاه‌تر از  مدل سال گذشته هستند.

پرو کوچک‌تر نیز کمی اضافه وزن دارد؛ حدود 2 گرم.

اپل تغییر زیادی در رزولوشن صفحه نمایش آیفون 14 پرو ایجاد نکرده است.

همچنان یک پنل 6.1 اینچی و 6.7 اینچی Super Retina XDR را به ترتیب در مدل  Pro و Pro Max قرار داده که از ProMotion  و نرخ تازه سازی تا 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند.

در ظاهر، صفحه نمایش همیشه روشن (AOD) ممکن است تغییر بزرگی نباشد، اما کارهای زیادی انجام شده تا بدون پایین آمدن عمر باتری این قابلیت به خوبی کار کند.

همه آیفون‌های سری 14، چه پرو و ​​چه غیر پرو، می‌توانند به ماهواره‌ها متصل شوند و شما می‌توانید پیام‌های اضطراری را زمانی که سیگنال‌های تلفن همراه یا وای‌فای ندارید ارسال کنید.

یکی دیگر از تغییرات آیفون 14 حذف اسلات سیم کارت است.

اپل از آیفون Xr در سال 2018 پشتیبانی eSIM را ارائه کرده و این شرکت مدعی است که پذیرش زیادی داشته است.

در بخش دوربین به طور کلی، اکثر افرادی که آیفون 13 پرو و ​​14 پرو را با هم مقایسه می‌کنند، تفاوت عمده ای در کیفیت تصویر مشاهده نمی‌کنند. اما کاربران پیشرفته توانایی عکاسی تصاویر 48 مگاپیکسلی در ProRaw را ستایش کردند.

همین امر در مورد سلفی‌های گرفته شده با دوربین TrueDepth نیر صادق است. به طور کلی، تصاویر آیفون 14 پرو کمی روشن‌تر از 13 پرو هستند.

اگرچه فوکوس خودکار یک ویژگی جدید در این دوربین سلفی است.

طبق انتظار  آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس با تراشه جدید A16 Bionic اپل از پس هر کاری بر می‌آیند.

باتری این گوشی‌ها نیز در تجربه‌ی عملی رکورد خوبی از خود به جای گذاشته است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها