بررسی ایرفون بلوتوثی Tranya T3

0
360
بررسی ایرفون بلوتوثی Tranya T3

طی دو سال گذشته هدفون‌های بلوتوثی بسیار محبوب شده‌اند. البته این موضوع تا میزان زیادی به گوشی‌های هوشمند جدید مربوط است؛ زیرا این گوشی‌ها جک 3.5 میلی‌متری صدا ندارند و به همین دلیل کاربران آن‌ها نمی‌توانند از هدفون‌های سیمی استفاده کنند. بخش دیگری از این محبوبیت به علت علاقه شدید کاربران به AirPods است؛ که سهم بازار زیادی را به خود اختصاص داده است.  بااین‌حال هرکسی توان خرید AirPods را ندارد و بیشتر افراد حتی نمی‌توانند گوشی آیفون داشته باشند. بنابراین سایر ایرفون‌ها که با گوشی‌های هوشمند دیگر سازگار هستند، وارد میدان می‌شوند. ایرفون Tranya T3 یکی از مدل‌هایی است که برای مخاطبان بسیار جذاب بوده و با قیمت 70 دلار، با نصف هزینه AirPods ارائه می‌شود.

بررسی ظاهری ایرفون Tranya T3

طبق بررسی وب‌سایت gsmarena ، ایرفون Tranya T3 یک جفت ایرفون بلوتوثی بی‌سیم کاملاً ساده و سبک است که شما آن را در یک بسته‌بندی شیک دریافت می‌کنید. ایرفون ها درون یک محفظه کوچک جای می‌گیرند و به وسیله آن نیز شارژ خواهند شد. محفظه بسیار کوچک و همانند کپسول طراحی شده است. در قسمت جلویی آن 4 LED کوچک وجود دارد که میزان باتری و وضعیت شارژ را نشان می‌دهد. در پشت نیز یک اتصال microUSB برای شارژ تعبیه شده است.

درب این محفظه شفاف است و به اندکی فشار برای باز و بسته شدن نیاز دارد. طراحی این محفظه همانند سایر محفظه‌ها کپسولی شکل به‌گونه‌ای است که باید از هر دو دست استفاده کنید تا درب آن باز شود. بنابراین برخلاف AirPods، باز کردن با یک دست امکان‌پذیر نیست. این دو ایرفون با آهنرباهای قوی در جای خود قرار می‌گیرند و به‌راحتی نیز خارج می‌شوند.

بررسی ظاهری ایرفون Tranya T3

وقتی ایرفون ها را در دست می‌گیرید؛ اندکی تپل به نظر می‌رسند. اما اندازه آن برای گوش‌های من کاملاً مناسب بود و در حین استفاده من را اذیت نمی‌کرد. در پشت هر ایرفون دکمه فیزیکی وجود دارد؛ روی هر یک از آن‌ها ضربه بزنید تا آهنگ متوقف شود؛ دکمه را فشار داده و نگه‌دارید تا آهنگ تغییر کند و درنهایت با دوبار فشار دادن دکمه، صدا تنظیم خواهد شد. به‌شخصه احساس می‌کنم فشار دادن دکمه‌ها در گوش اندکی آزاردهنده است؛ زیرا با این کار به گوشتان نیز اندکی فشار وارد می‌شود. علاوه بر این، ایرفون ها دارای چراغ‌های LED هستند که وضعیت باتری و شارژ را نشان می‌دهد. هنگامی‌که ایرفون را در محفظه خود قرار می‌دهید؛ چراغ‌ها درحالی‌که شارژ می‌شوند؛ روشن‌شده و شما می‌توانید از طریق درب شفاف نور آن را مشاهده کنید.

ویژگی‌های Tranya T3

به‌غیراز دکمه‌ها، T3 ویژگی خاص دیگری ندارد. هنگام بیرون آوردن آن‌ها، موسیقی به‌طور خودکار متوقف نمی‌شود و یا ویژگی لمسی پیچیده و قابلیت لغو نویز در آن قرار داده نشده است؛ اما اندکی از صدا محیط را مسدود می‌کنند. بااین‌حال این ایرفون‌ها ضد آب هستند و گواهی‌نامه استاندارد IPX5 دارند؛ بنابراین در حین ورزش و عرق کردن و یا در زیر باران نیز قابل‌استفاده می‌باشند.

ویژگی‌های Tranya T3

کیفیت صدای Tranya T3

ازنظر کیفیت صوتی، Tranya T3 ایرفون صوتی مناسبی است و بأس قوی دارد. در قسمت پایین و میانه میدرنج خوبی را ارائه می‌دهد و عملکرد صوتی خوبی دارد. البته متأسفانه، کیفیت صوت در برخی از جزئیات کم شده و گاهی اوقات صدای آن کثیف (muddy) می‌شود. اگر دستگاه یا پخش‌کننده موسیقی شما از تنظیمات EQ پشتیبانی می‌کند؛ می‌توانید از این مشکل صرف‌نظر کنید. باوجود کثیف بودن صدا، کیفیت آن به‌طورکلی بسیار خوب است. بنابراین اگر از ایرفون‌های ارزان‌تر استفاده می‌کردید و حالا این مدل را خریده‌اید؛ بدون شک از آن لذت خواهید برد.

کیفیت صدای Tranya T3

باتری Tranya T3

در آخر اینکه عمر باتری شگفت‌انگیزی است. این ایرفون در هر بار شارژ کردن، حدود هشت ساعت کار می‌کند و بعدازآن مجبور می‌شوید آن‌ها را برای شارژ مجدد در محفظه قرار دهید. البته Tranya ادعا می‌کند که این ایرفون ها در هر بار شارژ 60 ساعت روشن می‌مانند؛ این ادعا اندکی دور از واقعیت است اما به‌هرحال نسبت به سایر ایرفون‌های بی‌سیم عمر باتری بسیار خوبی دارد.

کلام آخر…

قیمت Tranya هفتاد دلار است.  این ایرفون سبک و راحت است و کیفیت صدا خوبی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این دارای گواهی مقاومت در برابر آب و عمر باتری عالی نیز می‌باشد. با این قیمت و این مشخصات، خرید ایرفون Tranya T3 یک برد به‌حساب می‌آید.

باتری Tranya T3

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها