بررسی جنسیس G70 چهار سیلندر ۲۰۲۴

0
23

خودروی جنسیس G70 چهار سیلندر ۲۰۲۴ جدید اگرچه با ۳۰۰ اسب بخار قدرت عرضه شده اما مدل ۶ سیلندر آن همچنان بهتر است.

به گزارش کالاسودا، پیری حتی برای یک برند نوپایی مانند جنسیس بد است.

خودرو G70 هفت ساله، قدیمی‌ترین مدل جنسیس است، یک سدان متوسط پیشتاز که در دندان رشد کرده است. اما این بدان معنا نیست که یک ماشین لوکس خوب نیست.

اگرچه فیس لیفت سال ۲۰۲۲ ظاهر آن را احیا کرد و به روز رسانی‌های سال 2025 مدل پایه را جذاب‌تر می‌کند.

یک موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ جدید جایگزین آسیاب قدیمی ۲.۰ لیتری شده که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۱ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

چهل و هشت اسب بخار بیشتر، G70 را به قدرتمندترین گزینه در کلاس خود تبدیل می‌کند و به کاهش سرعت صفر تا صد کمتر از پنج ثانیه کمک می‌کند.

قیمت پایه G70 از ۴۲۷۹۵ دلار با درج مقصد یا ۴۴۸۹۵ دلار با سیستم چهار چرخ محرک شروع می‌شود.

خبر بد این است که این موتور توربو-فور نه یک تن گشتاور تولید می‌کند – و نه آنقدر موتور را درگیر می‌کند.

موتور توربو مانند یک گوشی هوشمند اوایل دهه ۲۰۰۰ عقب مانده است، بنابراین شما واقعاً باید پای خود را روی پدال گاز فرو کنید – و آن را مدفون نگه داشته – تا G70 به سرعت دلخواه برسد.

موتور جدید، دست کم، قدرت بیشتری را از طریق حد وسط و بالای سرعت سنج ارائه می‌کند، حتی اگر رسیدن به آن یک دقیقه طول بکشد.

اگر قدرت در اولویت باشد، شش سیلندر G70 همچنان یکی از گزینه‌هایی است که می‌توان دریافت کرد. در حالی که برای سال ۲۰۲۴ هیچ گونه ارتقاء پیشرانه‌ای دریافت نمی‌کند، موتور توربوی دوقلو دارای ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۶ پوند فوت است که سدان را در کمتر از پنج ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تنها گزینه گیربکس برای هر دو موتور است. عمدتاً ناشناس است، اما هنگام رانندگی سریع ممکن است بی حال باشد و از تعویض دنده به موقع خودداری کند.

تهاجمی‌ترین حالت رانندگی +Sport را علامت بزنید و خودتان دست و پاچه‌ها را برای بهترین نتیجه تکان دهید.

فرمان برقی دارای وزن متوسط بوده و احساس خوبی در جاده به راننده منتقل می‌کند.

سیستم تعلیق محکم است و سیستم محرک عقب سخاوتمندانه G70 را مشتاق می‌کند تا در پیچ‌های تنگ حرکت کند.

اگر به سراغ تریم 3.3T بروید که قیمت آن ۵۱۲۴۵ دلار است، حتی یک حالت دریفت نیز وجود دارد و حتی مدل اختیاری چهار چرخ محرک مانند برخی دیگر از گزینه‌های بسیار سخت‌گیرانه، مانع از سرگرمی نمی‌شود.

اما شاسی G70 هنوز به تندی بی‌ام‌و سری ۳ نمی‌رسد و هندلینگ آن به اندازه آلفارومئو جولیا قابل پیش‌بینی نیست.

اگرچه سواری G70 سفت به نظر می‌رسد، اما وقتی به شدت آن را فشار می‌دهید، چرخش بدنه بسیار زیاد به وجود می‌آید.

حتی فرمان – اگرچه در اینجا بهتر از 3.3T است – در مرکز کمی مبهم است و بنا به دلایلی، جنسیس فقط دیفرانسیل لغزش محدود عقب را در مدل رده بالای 3.3T ارائه می‌دهد. این امر مدل پایه را تا حدی خوب می‌کند.

حداقل 2.5T با سیستم تعلیق جلوی مکفرسون و یک سیستم تعلیق چند پیوندی در عقب، با یک قفسه فرمان با نسبت ثابت، همه چیز را ساده نگه می‌دارد.

تریم 3.3T دارای فنرهای قابل تنظیم و فرمان با نسبت متغیر است. هر دو تغییر به خودرویی کمک می‌کنند که پیچیده‌تر و سنگین‌تر از همپای پایدار 2.5T است. وزن پایه G70 با درایو عقب ۱۶۷۲ کیلوگرم است در حالی که 3.3T نزدیک به ۱۸۱۴ کیلوگرم است.

یکی از بزرگترین شکایات مالکان G70 نحوه ترمز خودرو بود، بنابراین جنسیس آن را با برمبوهای استاندارد در همه مدل‌ها اصلاح کرده است.

روتورهای جدید G70 را به راحتی به سرعت پایین آورده و به راحتی تعدیل می‌یابند.

حتی رانندگان غیر علاقه مند از زندگی با آنها لذت خواهند برد.

اما تعلیق G70 زمانی که آن را ردیابی نمی‌کنید می‌تواند بسیار خشن به نظر برسد – جایی که ما انتظار نداریم بسیاری از دارندگان جنسیس به آن بپردازند.

سیستم تعلیق در جاده‌های ناقص تصادف می‌کند. صدای لاستیک و باد با حجمی که از یک خودروی اقتصادی انتظار دارید وارد کابین می‌شود و نمی‌توان به راحتی صحبت کرد و طرف مقابل شنید.

اما به هر حال، کابین دوست داشتنی به نظر می‌رسد. برای علاقه مندان چرم G70 با ترکیبی از ناپا مشکی و دوخت قرمز این وضعیت را برای سال ۲۰۲۵ حفظ می‌کند.

قطعات تزئینی آلومینیومی روی فرمان و داشبورد لکه‌دار هستند و به فضای داخلی احساس سنگینی صنعتی می‌دهند، در حالی که همان چرم مشکی تا کنسول میانی و پنل‌های در گسترش می‌یابد.

هیچ تکه ای از پلاستیک سخت یا چوب مصنوعی سست در دید نیست.

یکی از بزرگترین ارتقاها در G70 جدید، صفحه نمایش لمسی ۱۰.۳ اینچی است که در همه مدل‌ها نصب شده است.

یک دسته ابزار نیمه دیجیتال و یک صفحه نمایش بهره وری جدید در پایین‌تر از داشبورد برای کنترل‌های تهویه مطبوع به آن ملحق شده است و استفاده از صفحه نمایش HVAC G70 به اندازه کافی آسان است.

تجهیزات ایمنی بیشتری به مدل ۲۰۲۴، از جمله مواردی مانند نظارت بر نقطه کور، تصادف از جلو، و کمک رانندگی بزرگراه (HDA) – ویژگی عالی کمک راننده هیوندای راه یافته است.

در حالی که HDA یک سیستم بدون دست واقعی نیست، اما با محور کامل خطوط و ورودی‌های شتاب و ترمز نرم، فرمان خودکار حتی در منحنی‌های بزرگراه را انجام می‌دهد که البته سیستم‌های کم‌توان به سادگی نمی‌توانند آن را مدیریت کنند.

خریدارانی که به‌دنبال یک مدل پایه بهتر و پیشرفته‌تر هستند، سرانجام چیزی برای انتظار یعنی مدل در G70 2.5T 2024 دارند. اما هنوز یک پله پایین تر از ۶ سیلندر است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها