بررسی فنی ساعت هوشمند گلکسی واچ ۶ سامسونگ

0
136

در این مطلب ساعت هوشمند گلکسی واچ ۶ را مورد بررسی فنی قرار می‌دهیم تا ببینیم این ساعت ارزش خرید دارد یا نه؟

به گزارش کالاسودا و به نقل از جی اس ام ارنا، گلکسی واچ ۶ از چیپست جدید Exynos W930  بهره می‌برد که مشابه W920 سال گذشته روی واچ ۵ است.

هر دو روی فرآیند ۵ نانومتری ساخته شده‌اند و دارای پردازنده‌های دو هسته‌ای Cortex-A55 هستند، اما تراشه جدید دارای سرعت کلاک بالاتر ۱.۴ گیگاهرتز است که به گفته سامسونگ باعث افزایش ۱۸ درصدی سرعت می‌شود.

سامسونگ در سری Watch6 رم را تا 2 گیگابایت افزایش داده است.

در بخش نرم افزاری، گلکسی واچ ۶ دارای سیستم عامل Wear OS 4 گوگل با OneUI 5 سامسونگ است.

این ساعت به طور کلی شبیه مدل قبلی خود است، اما برخی از تغییرات ظریف در طراحی ویجت‌ها وجود دارد و چند فیس جدید نیز وجود دارد.

 

کیفیت ساخت و طراحی

سامسونگ مدل کلاسیک را با قاب چرخان فیزیکی بازگرداند، اما مدل وانیلی را نسبتاً بدون تغییر عرضه کرده است.

کمی نزدیک‌تر نگاه کنید و متوجه خواهید شد که گلکسی واچ 6 حاشیه‌ها را بیشتر به داخل برده تا صفحه نمایش کمی بزرگ‌تر را در همان قاب ایجاد کند.

از نظر فنی، ما Galaxy Watch6 را با همان قاب‌های ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری سال گذشته دریافت می‌کنیم، اما حاشیه‌های آن کوچک شده و اندازه‌های صفحه نمایش مربوطه ۱.۳و ۱.۵ اینچ شده که ۰.۱ اینچ بزرگ‌تر از سری واچ ۵ شده است.

ساعت جدید حتی کمی کوچکتر از واچ ۵ به نظر می‌رسد اما وزن آنها یکسان است.

این بررسی مربوط به گلکسی واچ ۶ طلایی ۴۰ میلی‌متری است. این محصول در جعبه ای سازگار با محیط زیست که از کاغذ بازیافتی ساخته شده است، حاوی ساعت و یک شارژر بی سیم است که همراه با کابل USB-C شده است.

یکی از تغییراتی که در سال جاری ایجاد شد، تعبیه دکمه‌های جدید روی بند ساعت است که به جای میله‌های فنری معمولی از یک دکمه برای جدا کردن و اتصال قطعات بند استفاده می‌شود.

این روش بهتری برای انجام کارها است و تعویض بندها را آسان‌تر می‌کند.

با این حال، اگر در حال حاضر مجموعه‌ای از بندهای 20 میلی‌متری با میله‌های فنری دارید، روی ساعت جدید به خوبی کار می‌کنند.

گلکسی واچ ۶ با مواد مشابه نسل قبلی ساخته شده است که چیز بدی نیست. شما یک پوشش آلومینیومی و شیشه بالا و پایین کریستال یاقوت کبود دارید،بدان معنا که خراشیدن یا شکستن شیشه ساعت تقریبا غیرممکن است.

این ساعت همچنین دارای استاندارد ضد آب و غبار IP68 است و با دریافت گواهینامه 5 ATM برای ۵۰ متر غواصی بدون نگرانی تعریف شده است.

دو دکمه در کنار گلکسی واچ 6 وجود دارد – یک دکمه هوم که به رنگ قرمز برجسته است و یک دکمه برگشت.

دکمه Home می‌تواند شما را با یک بار فشار دادن به خانه ببرد، Bixby را با فشار طولانی باز کند، یا با دو بار فشار دادن به آخرین برنامه استفاده شده ببرد.

می‌توانید آن گزینه‌ها را تا حدودی سفارشی سازی کنید – برای مثال، می‌توانید فشار طولانی را تغییر دهید تا دستیار Google بیدار شود یا منوی خاموش کردن را به شما بدهد، و برای باز کردن هر برنامه، باز کردن تمرین یا رفتن به گزینه‌های دسترسی، دوبار فشار دهید.

شما همچنین می‌توانید با تکان حرکتی مچ خود را به سمت پایین بچرخانید تا تماسی را رد کنید، آن را بالا بیاورید تا به تماس پاسخ دهید، یا یک برنامه انتخابی را با یک مچ دوتایی جعلی باز کنید، هرچند تجربه شخصی در این باره خیلی سخت بود.

 

ردیابی تناسب اندام و سلامت

سامسونگ به لطف بهبود نرم افزاری در سنسور دمای پوست مادون قرمز سری گلکسی واچ ۵، پیشرفت هایی در ردیابی سلامتی ایجاد کرد. این ساعت همچنان از سنسور برای ردیابی دوره ماهانه، چرخه تخمک گذاری و پنجره‌های باروری زنان استفاده می‌کند، اما از آن برای ردیابی دقیق‌تر خواب نیز استفاده می‌کند.

گلکسی واچ ۶ چرخه‌های خواب شما را تفکیک می‌کند – بیداری، خواب REM، و همچنین خواب سبک و عمیق، رتبه‌بندی کلی از خوابتان را به شما نشان می‌دهد و نکات مفیدی را برای بهبود یادآور می‌شود.

در نهایت، پس از چند روز ردیابی خواب، ساعت یک الگوی خواب را به شما اختصاص می دهد. ردیابی خواب زمانی مفید است که الگوهای خاصی را جدا کرده و شروع به ایجاد تغییرات جزئی برای اصلاح عادات بد کرده باشید. شما باید هر شب ساعت را در دست کنید، که گلکسی واچ  ۴۰ میلی متری برای آن ایده آل است.

گلکسی واچ ۶ مانند مدل‌های قبلی خود می‌تواند شاخص توده بدن شما را با استفاده از حسگر BIA {Body Impedance Analysis} اندازه گیری کند.

حسگر سعی می‌کند با استفاده از تکانه‌های الکتریکی، تغییرات ماهیچه‌های اسکلتی، آب و توده چربی بدن شما را اندازه‌گیری کند.

 

نتیجه

بر اساس تجربه باید گفت ساعت هوشمند گلکسی مثل همیشه بهترین عملکرد را با گوشی‌های خود سامسونگ یعنی گلکسی دارد.و نکته مهمتر اینکه با آیفون کار نمی‌کند.

سامسونگ سال گذشته آپدیت خسته‌کننده‌ای را برای دارندگان ساعت گلکسی واچ ۵ انجام داد و اگر این ساعت را دارید باید بدانید تغییر کمی را در واچ ۶ شاهد هستید و بنابراین دلیلی برای خرید ساعت جدید نیست.

در پاسخ به این سوال که آیا باید یک ساعت هوشمند گلکسی واچ ۶ خرید، باید گفت پاسخ دادن به این سوال سخت است.

واقعا چیز جدیدی در مقایسه با واچ ۵ سال گذشته روی واچ ۶ وجود ندارد و چیپست و ردیاب سلامت و تناسب اندام هر دو ساعت یکی است و حتی گلکسی واچ ۳ نیز به لطف تغییر سیستم عامل به Wear OS گوگل، از ویژگی‌های خوبی برخوردار شده و بنابراین حتی اگر واچ ۳ دارید، خیلی نیاز به آپدیت و خرید واچ ۶ نیست.

از سوی دیگر کاربران اندرویدی که گوشی سامسونگ ندارند، به جای گلکسی واچ می‌توانند ساعتهای ارزان اندرویدی بهتری را بخرند چراکه گزینه‌های بهتری مجهز به Wear OS‌ در بازار وجود دارد.

اما ممکن است برای اولین بار گوشی گلکسی خریده باشید و بنابراین اگربه دنبال ساعت هوشمند مناسب هستید، گلکسی واچ ۶ بهترین است، به این شرط که با قیمت آن کنار بیایید.

قیمت گلکسی واچ ۶ از ۲۹۹ دلار شروع شده و برای مدل مجهز به LTE باید ۳۲۹ دلار بپرازید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها