بررسی موانع محبوب شدن خودروهای برقی در آمریکا

0
2210

در این مقاله با هم در مورد پیشرفت ویژگی رانندگی خودکار خودرو‌های الکتریکی صحبت خواهیم کرد.

به گزارش کالاسودا و نقل از Tech News World، تقریبا تمام افرادی که صاحب خودرو‌های الکتریکی به جز خودرو‌های تسلا هستند، مدت‌هاست که چشم انتظار رشد و بهبود روند شارژ خودرو‌های الکتریکی در آمریکا هستند.

با این حال هنوز خبری از پیشرفت خاصی در این زمینه نیست.

در شرایط فعلی، سرعت گسترش این جایگاه‌های شارژ به شدت کند بوده و با توجه به حجم باتری پایین اکثر خودرو‌های الکتریکی امروزی به جز خودرو‌های تسلا، استفاده از خودرو‌های الکتریکی تبدیل به یک نوع شکنجه شده است.

حتی پورشه تایکان هم که قرار بود به رقیبی جدی برای خودرو‌ها تسلا تبدیل شود، اکنون اوضاع خوبی ندارد.

حتی یکی از این تایکان‌های اولیه اخیرا دچار آتش سوزی شده یک خانه را تقریبا به صورت کامل به خاکستر تبدیل کرد. مشکلات آتش سوزی از این قبیل قبلا گریبان گیر برخی از صاحبان دوچرخه‌های الکتریکی هم شده اند.

از سوی دیگر در زمینه‌ی ویژگی رانندگی خودکار هم اوضاع چندان جالب به نظر نمی‌رسد. با گذشت زمان، یک موضوع کاملا مشخص شده است: اینکه سیستم درجه بندی 5 تایی تکنولوژی رانندگی خودکار، کاملا بیخودی به نظر می‌رسد.

در حقیقت این تکنولوژی عملا به صورت 0 و 1 یا باینِری است: یک خودرو یا می‌تواند به صورت خودکار رانندگی کند و یا نمی‌تواند. به بیان دیگر وضعیت این تکنولوژی یا باید روی سطح 0 و یا روی سطح 5 باشد و هر چیزی بین این دو کاملا بی معنی است.

حقیقت تلخ بزرگ تر این است که کمپانی‌های خودروسازی امروزی هیچ علاقه ای به پیاده سازی سطح 5 ندارند. عامل اصلی این موضوع هم ترس از مسئولیت پذیری است.

باز هم کمپانی تسلا نشان داده است که حتی در این زمینه هم از تمام کمپانی‌های دیگر جلو تر است. با این وجود این جلو تر بودن می‌تواند هم یک نقطه‌ی قوت محسوب شود و هم عامل نابودی این کمپانی.

مخصوصا با توجه به اینکه تسلا قبلا هم با این مورد دست و پنجه نرم کرده است.

مشکلات قابلیت رانندگی خودکار

اخیرا در گزارشی که در توسط کمپانی تویوتا عرضه شده است، این شرکت اعلام کرده است که قادر به دستیابی به تکنولوژی Autopilot Level 2+ کمپانی تسلا در خودرو‌های خود نیست.

جالب است که تا پیش از این همه فکر می‌کردند تویوتا یکی از پیشرو‌های این تکنولوژی محسوب می‌شود. همین موضوع یک بار دیگر برتری تسلا را نشان می‌دهد.

جالب تر از آن، خودروی Model 3 کمپانی تسلا که مجهز به تکنولوژیAutopilot Level 2+ است، حتی سطح بالا ترین خودروی تسلا هم محسوب نمی‌شود. در حقیقت این یکی از ابتدایی ترین خودرو‌های این کمپانی محسوب می‌شود.

همچنین در نظر داشته باشید که سیستم رانندگی خودروی Model 3، توسط خود تسلا “2+” خطاب می‌شود. این یعنی این سیستم هنوز به سطح 3 تکنولوژی رانندگی خودکار نرسیده است، چه برسد به سطح 5.

حتی با این وجود، تسلا همچنان با فاصله‌ی بسیار بسیار زیادی در این زمینه از رقبا جلو تر است.

همین موضوع هم باعث شده است که بسیاری از این کمپانی‌ها برای این کار به سراغ کمپانی Nvidia بروند. مشکل دیگر این است که حتی تکنولوژی Nvidia هم در این زمینه کاملا بی نقص نیست.

تجربیات گذشته نشان می‌دهند که حتی تکنولوژی‌های فوق هوشمند تسلا هم قادر به جلوگیری از بروز تصادفات سهوی و حتی عمدی توسط رانندگان دیوانه نیستند.

اینجاست که عامل ترس وارد عمل می‌شود. وقتی حتی شرکت پیشرویی مثل تسلا قادر به جلوگیری از حوادث رانندگی نباشد، شرکت‌هایی که در این زمینه بسیار عقب تر از تسلا هستند، هرگز جرئت پیشرفت را نخواهد داشت.

این عامل ترس در کنار مسئولیت‌های سنگین، همیشه مانع عرضه‌ی ویژگی رانندگی خودکار سطح 5 یا رانندگی خودکار واقعی توسط کمپانی‌های سازنده می‌شود.

هر چه باشد، در جامعه‌ی فعلی ما، اگر شما قادر به نجات 99 نفر از 100 نفر از یک سانحه شوید، همه‌ی توجهات به آن یک کشته اختصاص می‌یابند.

در یک جمع بندی نهایی می‌توان گفت که تا زمانی که نظر اذهان عمومی در این وضعیت باشد، تکنولوژی رانندگی خودکار هیچ وقت به پتانسیل واقعی خود نخواهد رسید.

این عامل در کنار کمبود شارژر‌های الکتریکی و مشکلات مختلف آنها، باعث شده است که صنعت خودرو‌های الکتریکی در آمریکا دچار مشکلات عمیقی شود که مردم را از خرید این گونه خودرو‌ها، دور نگه می‌دارد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها