برقراری برخی تماس‌ها در اپلیکیشن زوم از طریق چین

0
160

به نظر می‌رسد که اپلیکیشن زوم برخی از تماس‌های خود را از طریق خدمات در چین انجام می‌دهد، و این مسئله با توجه به اینکه این شرکت در ایالات متحده مستقر است مجدداً خطرات امنیتی را افزایش می‌دهد. زوم در پاسخ به این نقص‌ها گفت، مسئله تماس تلفنی از طریق چین را برطرف کرده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از indianexpress، در جدیدترین افشاگری‌های محققان امنیتی در Citizen Lab، نقص‌های جدیدی در سرویس زوم کشف شده است که نشان می‌دهد شیوه رمزگذاری شرکت ایمن نیست. علاوه بر این به نظر می‌رسد که زوم برخی از تماس‌های خود را از طریق خدمات در چین انجام می‌دهد، با توجه به اینکه این شرکت در ایالات متحده مستقر است، این اقدام مجدداً خطرات امنیتی را افزایش می‌دهد.

اکنون روزانه میلیون‌ها کاربر از این اپ استفاده می‌کنند. اطلاعات Zoom نشان می‌دهد که آنها نزدیک به 200 میلیون جلسه روزانه را مدیریت می‌کنند. زوم همچنین به این ادعاها پاسخ داده و گفته است که برای رفع مشکل اقدام می‌کند.

این شرکت ادعا می‌کند که در ماه فوریه، به اشتباه دو پایگاه داده چینی را به لیست سفید پشتیبان‌های خود اضافه کرد که منجر به تماس از مناطق غیر چین از طریق چین می‌شد. زوم می‌گوید که دیتاسنترهای سرزمین اصلی چین را از لیست سفید خارج کرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها