برنامه‌های محبوب اندروید با باگ‌های منسوخ شده همراه هستند

0
147

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که برنامه‌های محبوب اندروید از جمله، فیس‌بوک، AliExpress و وی چت با مؤلفه‌های نرم‌افزاری منسوخ شده حاوی نقص‌های امنیتی همراه هستند.

 

به گزارش کالاسودا و به نقل از دِنکست‌وب، آسیب‌پذیری‌های درونی در برنامه‌های شخص ثالث یک مشکل و بروز آن در سیستم‌عامل یک مشکل دیگر است. اما در هر دو مورد باید این مشکلات توسط توسعه‌دهندگان برنامه‌ها و سازندگان گوشی همراه شناخته‌شده و خطرات آن‌ها برطرف شود.

محققان در این زمینه اعلام کردند برای تشخیص این آسیب‌ها در برنامه‌ها، حتی برنامه‌های که اخیراً در گوگل پلی منتشر شده است؛ در حال تحقیق و بررسی هستند. به‌تازگی طبق این بررسی‌ها محققان دریافتند که چند برنامه اندروید از جمله مرورگر یاهو، فیس‌بوک و پیام‌رسان آن،  AliExpress، SHAREit و وی چت از منابع آسیب‌پذیر منسوخ شده استفاده می‌کنند؛ این امر مشکلات امنیتی زیادی از جمله افزایش احتمال نفوذ مهاجمان را فراهم خواهد کرد.

متأسفانه کاربران این برنامه‌ها نمی‌توانند دستگاه‌ها خود را در برابر نواقص آن‌ ایمن نگه دارند؛ زیرا این نقص‌ها در صورت به‌روزرسانی برنامه از بین نرفته و باقی خواهد ماند. بنابراین محققان معتقدند کاربران گوشی‌های همراه بهتر است هم  به بروز رسانی سیستم‌عامل پرداخته و هم از برنامه‌ها آپدیت شده استفاده کنند. البته تا زمانی که توسعه‌دهندگان این برنامه‌ها، نواقص امنیتی موجود را رفع نکنند؛ این امور احتیاطی کافی نبوده و ممکن است ریسک‌های زیادی را به وجود بیاورد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها