بزرگ شدن متاورس به اندازه اینترنت با توسعه فناوری اپتیک

0
232

با پیشرفت‌هایی در فناوری اپتیک، حسگر و نمایشگر، در آینده‌ی نه چندان دور، متاورس احتمالاً به بزرگی اینترنت خواهد شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، با توجه به اینکه انتظار می‌رود درآمد متاورس از طریق تبلیغات شبکه‌های اجتماعی و فرصت‌های سخت افزاری، نرم افزاری و سرگرمی لایو طی دو سال آینده به 800 میلیارد دلار برسد، امروزه برای تجارب بصری بهتر نیاز به بهبودهای سخت افزاری دارد.

امروزه مفهوم متاورس به فرصتی بزرگ برای به دست آوردن ثروت تبدیل شده و شرکت‌ها در حال حاضر شروع به سرمایه‌گذاری روی آن کرده‌اند.

با پایان یافتن سال 2021، بنیان‌گذار متا، مارک زاکربرگ اعلامیه‌ای را در مورد متاورس منتشر کرد و در مورد اینکه چگونه در این پلتفرم جدید، مردم می‌توانند هر کاری را انجام دهند، حرف زد.

با این حال، بسیاری هنوز دچار ابهام هستند و سوالاتی مانند متاورس دقیقاً چیست و چگونه می‌تواند بر زندگی روزمره تأثیر بگذارد؛ ذهن آن‌ها را مشغول کرده است.

متاورس

متاورس یک فضای مجازی مشترک و ادغامی از واقعیت‌های دیجیتال و فیزیکی است. نیویورک تایمز اخیراً متاورس را به عنوان یک واقعیت مجازی و زندگی دوم دیجیتالی توصیف کرده است

واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) لینک اولیه برای ورود به این جهان هستند.

برای مثال، مجیک لیپ، میدان دید وسیع 50 درجه (FoV)، وضوح بالا با 1.3 متر پیکسل در هر چشم، نرخ تازه سازی فوق سریع 120 هرتز و پشتیبانی از بیش از 16.8 میلیون رنگ را ارائه می‌دهد و Magic Leap 2، که در اواخر سال 2022 عرضه خواهد شد، می‌تواند پیشرفت‌های بزرگ‌تری را در پارامترهای بیشتر ارائه دهد.

با این حال، برای اینکه متاورس مفیدتر باشد؛ نیاز به بهبودهای سخت‌افزاری قابل توجهی در تجربه‌های بصری واقعی وجود دارد.

با پیشرفت‌های سیستم‌های پروجکشن، حسگرهای نوری، هوش مصنوعی، مدولاسیون نور فضایی و مکانیکی، فناوری پیشرفته‌تری مورد نیاز است.

با عینک‌های AR، عینک‌های VR یا دستکش‌های لمسی، دنیای مجازی واقعی‌تر جلوه‌گر می‌شود.

تکامل عناصر نوری هولوگرافیک (HOE) همچنین به دلیل وزن کم، فرم نازک و هزینه کم در نمایشگرهای سه بعدی، تجربه واقعی‌تر و چشمگیرتری ایجاد می‌کند.

با پیشرفت‌های در فناوری اپتیک، حسگر و نمایشگر، متاورس در آینده به بزرگی اینترنت خواهد شد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها