بلیت 1 تریلیون دلاری سفر به مریخ

0
285

به گفته ایلان ماسک اگر کسی تصمیم بگیرد همین حالا به مریخ سفر کند، باید برای تهیه بلیت 1 تریلیون دلارهزینه کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gizchina، سومین مصاحبه با ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان منتشر شد.{لینک} در این مصاحبه 2.5 ساعته، ماسک به سوالاتی در مورد فضا، ارز دیجیتال، تسلا، رابط‌های مغز و کامپیوتر، هوش مصنوعی، تاریخ، زندگی و فلسفه پاسخ داده است.

5 تا ده سال زمان لازم است تا مردم به مریخ سفر کنند

وی در مصاحبه اشاره کرد که در بهترین حالت 5 سال و در بدترین حالت 10 سال زمان لازم است تا بتوانید مردم را به مریخ بفرستیم.

استارشیپ، “پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین موشک” طبق گفته‌ی ماسک، قبلاً تحت آزمایش قرار گرفته و اولین پرواز قرار است قبل از ماه مارس انجام شود.  شاید این زمان می عقب بیوفتد، زیرا اسپیس ایکس در حال انجام تغییرات مهندسی و طراحی در وسیله نقلیه است.

دلیل اصلی این کار، پایین آوردن هزینه‌ها است؛ زیرا ایلان ماسک گفت؛ اگر آنها تصمیم بگیرند هم اکنون مردم را به مریخ ببرند، بیش از 1 تریلیون دلار هزینه خواهد داشت.

اگر همه چیز طبق نقشه ماسک پیش برود، آن‌ها 1000 موشک استارشیپ خواهند ساخت و با ارسال سه موشک در روز، یک میلیون نفر را به مریخ می‌فرستند.

خودروهای کاملاً خودران تسلا

ایلان ماسک اعلام کرد که تسلا در سال 2022 به خودروهای با سطح رانندگی خودکار 4 دست خواهد یافت.

توصیه ایلان ماسک به جوانان

در این مصاحبه ایلان ماسک به دانشجویان توصیه‌هایی کرد. او گفت که باید زیاد مطالعه کنند و سعی کنند مفید باشند. وی افزود که این کار ساده‌ای نیست. “مفید بودن بسیار سخت است.” بنابراین کسانی که می‌خواهند برای دنیا مفید باشند، باید «بیش از حد در کارها مشارکت کنند».

وی اعتقاد دارد برای موفق شدن نیازی به مدرک دانشگاهی و حتی مدرک دبیرستان نیست.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها