بمباران هیروشیما با سیستم واقعیت مجازی بازسازی شد

0
1686

کالاسودا – سیستم واقعیت مجازی می تواند برای سرگرمی و تفریح مورد استفاده قرار گیرد، اما در عین می تواند برای اهداف اموزشی نیز به کار رود. یک نمونه خوب این مسئله در ژاپن اتفاق افتاد که دانشجویان ژاپنی یک تجربه ۵ دقیقه با دستگاه واقعیت مجازی داشتند که هدف آن بازسازی مناظر و صداهای رویداد مهیبی بود که در هنگام بمباران هیروشیما اتفاق افتاد.

اکنون با کمک این تکنولوژی می توان با توجه رویداد هیروشیما را بدون سلاح شیمیایی در چشم مخاطب بازسازی کرد. ایده پشت این تجربه واقعیت مجازی این است که مردم درک کنند که چه چیزی پشت این ماجرا وجود داشته است، و انها را از تکرار آنچه که اتفاق افتاده است آگاه کنند. این پروژه دو سال است که برای دانشجویان دانشکده فنی فوکویاما در ۶۰ کیلومتری شرق هیروشیما در حال بررسی و صورت گرفتن بوده است.

این کار با کمک عکس های قدیمی، کارت پستال ها و همچنین مصاحبه با بازماندگان صورت گرفته است. بر طبق ادعای می اوکادا، یکی از دانشجویانی که با این پروژه کار کرده است، حتی این فیلم را بدون زبان خاصی می توانید ببینید و تماشای ان به صورت صامت نیز هولناک است.

 این قطعا یکی از مزایای تجربه با واقعیت مجازی است. یکی از دانشجویانی که پیش از این علاقه به دیدن انچه در گذشته اتفاق افتاده نداشته بود، با دیدن این فیلم، دیدگاه هایش در خصوص ماجرا تغییر کرد.  یوگی ناکاگاوا ۱۸ ساله در این خصوص می گوید: “وقتی ساختمانها را قبل از انفجار بمب اتم دیدم، و سپس عکسهایی از آنچه پس از آن اتفاق افتاده بود دیدم، واقعا احساس کردم که یک بمب اتم تا چه حد می تواند ترسناک باشد. بنابراین هنگام دیدن این اتفاق به این فکر کردم که حتما آن را با دیگران به اشتراک بگذارم.

با کمک این تجربه، سیستم واقعیت مجازی کاربران خود را در کنار رودخانه Motoyasu Hiroshima قرار می دهد، به این ترتیب آنها می توانند مناظر و ساختمان های اطراف را از طریق هدست HTC Vive تماشا کنند.   کاتسوشی، دبیر کامپیوتری که این پروژه را نظارت کرده است نیز اضافه کرد:”کسانی که شهر را می شناختند به ما می گویند که این کار بسیار خوب انجام شده است، آنها همچنین می گویند که این یک حرکت نوستالژیک است که باعث دلتنگی ان ها برای شهر قدیم شده است.”

میتوان گفت در حال حاضر قابلیت های واقعیت مجازی VR به تدریج از سمت سرگرمی و  بازی های ویدئویی دور شده و بیشتر به سمت برنامه های کاربردی اصلی می رود. در راستای همین برنامه ها ، پارک ملی یلواستون نیز میخواهد از سیستم واقعیت مجازی برای کمک به ساخت درک تجربه حملات خرس ها استفاده کند و همچنین موزه خانه Anne Frank به تازگی یک تور واقعیت مجازی را برای پیوستن به یک سفر محرمانه و تاریخی دراین موزه فرانک ایجاد کرده است.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها