بهترین لپ تاپ‌های اولترا پرتابل 2020

0
8535

آیا به یک لپ تاپ اولترا پرتابل نیاز دارید که سبک بوده و با یک بار شارژ تمام روز روشن بماند؟ این لپ تاپ‌های اولترا پرتابل، نازک، سبک و با انرژی کارآمد، بهترین عملکردها را در آزمایشات ما به دست آوردند.

کدام لپ تاپ اولترا پرتابل مناسب‌تر است؟

به گزارش کالاسودا و به نقل از pcmag، با توجه به اینکه لپ تاپ‌های فوق العاده قابل حمل امروزی نازک‌تر، سبک‌تر و قدرتمندتر از همیشه هستند، انتخاب بین آن‌ها سخت است. شما باید متناسب با نوع نیازتان یک مدل را انتخاب نمایید. در اینجا 10 مورد از اولتراپورتابل‌های برتر معرفی شده است.

راهنمای خرید لپ تاپ‌های اولترا پرتابل

قیمت:

اولین موردی که در نظر گرفته می‌شود قیمت است؛ بین یک سیستم 400 دلاری و یک سیستم 1300 دلاری تفاوت‌های زیادی وجود دارد و این کاملاً به بوجه شما بستگی دارد. قدرت پردازش، وضوح صفحه نمایش و ظرفیتهای ذخیره سازی در لپ تاپ‌های قابل حمل ارزان قیمت؛ ضعیف‌تر است و این مدل ها برای اهداف معمولی‌تری ساخته شده‌اند.

پردازنده:

حتی در یک سیستم ارزان‌، یک پردازنده متوسط نیز می تواند کارهای روزانه را به خوبی انجام دهد. پردازنده‌های Core i5 و Core i7 اینتل در مدل‌های میان رده و پریمیوم انتخاب خوبی است. اکثر اولویت‌های خرید در لپ تاپ‌های قابل حمل از سال 2019 از CPU های نسل 9 اینتل استفاده می‌کنند، در حالی که نسخه‌های جدیدتر با جدیدترین پردازنده‌های نسل ده  اینتل عرضه می‌شوند.

کارت گرافیک GPU:

پردازنده گرافیکی برای پخش رسانه‌ها، بازی‌ها و ویرایش عکس و فیلم اهمیت دارند. اگر با رسانه کار می‌کنید و برخی از بازی‌های سنگین را انجام می‌دهید، به تراشه گرافیکی مجزا مانند کارتهای گرافیکی Nvidia GTX و RTX احتیاج دارید.

با این حال بیشترین سیستم‌های قابل حمل برای بازی نیستند و نیازی نیست پردازنده‌ی گرافیکی قوی در آن‌ها به کار گرفته شود.

فضای ذخیره سازی

تقریباً تمام این لپ تاپ‌ها با درایو حالت جامد (SSD) عرضه می‌شوند و این امر باعث می‌شود وزن کمتری داشته باشند. ظرفیت 256 گیگابایتی برای یک لپ تاپ قابل حمل مناسب است؛ اما می‌توانید از ظرفیت‌های بالاتری مانند یک ترابایتی استفاده کنید؛ اما این مدل‌ها قیمت به مراتب بیشتری خواهند داشت.

صفحه نمایش

نمایشگرهای لپ تاپ‌های قابل حمل بسیار متنوع هستند و از مدل‌های استاندارد و بودجه‌ای با رزولوشن 1366 در 768 گرفته تا فول اچ دی (1920 در 1،080) و حتی اولترا اچ دی (3840 در 2160) را در بر می‌گیرند.

صفحه نمایش Full HD (که اغلب به آن 1080p گفته می‌شود) همان چیزی است که در بسیاری از سیستم‌های اقتصادی، مدل‌های میان رده و برخی از فوق پرتابل‌های انتظار داریم.

باتری

باتری نیز بسیار مهم است. بهتر است لپ تاپی را انتخاب کنید که قدر باتری بالایی داشته و یک روز دوام بیاورد.

یک انتخاب خوب: کروم بوک های سبک وزن

کروم بوک ها با سیستم عامل گوگل عرضه می شوند و شما به نرم افزارهای سنتی ویندوز دسترسی نخواهید داشت. این دستگاه‌ها برای افرادی که به اموری مانند بررسی ایمیل‌ها، کار با گوگل درایو؛ تماشای یوتیوب و … می پردازند یک انتخاب خوب و مقرون به صرفه است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها