معرفی بهترین هدست های گیمینگ 2019 بعلاوه راهنمای خرید

0
5571

با بالا گرفتن تب بازی های چند نفره مانند Fortnite، Overwatch و Call of Duty داشتن یک هدست گیمینگ خوب می تواند از یک شکست بد جلوگیری کرده و آن را تبدیل به یک پیروزی شیرین کند.

هدفون های سیمی معمولی ممکن است صدای خوبی برای بازی کردن در اختیارتان بگذارند اما فاقد میکروفون و قابلیت چت کردن هستند.

اگر یک گیمیر کامپیوتر شخصی هستید الزاما نیازی به هدست های بدون سیم ندارید اما همچنان نیاز به هدستی دارید که در طول مدتی که بازی می کنید راحت باشد و همچنین صدای خیلی خوبی نیز تولید کند تا کوچکترین حرکتی را شناسایی کنید.

ما در این مطلب بهترین هدست های گیمینگ 2019 که شامل 5 هدست است را به شما معرفی می کنیم تا در تصمیم گیری کارتان راحت تر بشود، توجه کنید که اگر به دنبال خرید هدست گیمینگ PS4 نیز هستید می توانید از این مقاله استفاده کنید زیرا این هدست ها با PS4 نیز سازگار هستند، اما قبل از آن به موارد ذیل در هنگام خرید دقت کنید:

هدفون یا هدست: همانطور که می دانید هدفون ها معمولا کوچکتر از هدست ها هستند و از طرفی هدست ها همیشه دارای میکروفون هستند که این امر در هدفون ها کاملا اختیاری است. پس اگر به دنبال بهترین هدفون های گیمینگ نیز هستید می توانید از این مقاله استفاده کنید.

با سیم یا بدون سیم: اگر فضای کوچکی دارید خیلی نیازی به استفاده از هدست های وایرلس ندارید، معمولا زمانی این هدست ها به کارتان می آید که در هنگام بازی نیاز دارید جا به جا شوید. به این نکته دقت کنید که معمولا کیفیت صدا در هدست های بی سیم تابع شرایط خاصی است، مثلا فاصله یا مقدار باتری مصرفی کیفیت صدا را تحت تاثیر قرار می دهد.

محدوده فرکانس: گوش انسان قادر به شنیدن صدای فرکانسی خاصی می باشد، این فرکانس بین 20 تا 20،000 هرتز می باشد، هر صدایی خارج از این محدوده باشد گوش انسان قادر به شنیدنش نیست. معمولا اکثر هدست ها، بخصوص هدست های مخصوص بازی توانایی تولید صدا در این بازه را دارا می باشند که به اصطلاح به آن ها Full range می گویند.

البته بعضی از هدفون ها بیشتر از این بازه را هم پوشش می دهند که گرچه قادر به شنیدنشان نیستید اما معمولا باعث می شود تفکیک بندی صدای بهتری را دارا باشند. پس در کل در هنگام خرید دقت کنید که هدست ها یا هدفون ها حداقل محدوده فرکانسی گوش انسان را پوشش دهند.

امپدانس: به زبان ساده، امپدانس یک هدفون یا هدست یعنی میزان توانی که نیاز است تا یک هدست به حداکثر کارایی خود برسد. هدست یا هدفون های با امپدانس پایین توان کمتری برای راه اندازی آن ها نیاز است به این معنی که برای اتصال آن ها به گوشی هوشمند، MP3 Player و موارد از این قبیل مناسب هستند و مشکلی با آن ها ندارید اما اگر از این هدست ها در منابعی با خروجی امپدانس بالا استفاده کنید باعث خرابی آن ها خواهید شد.

همچنین هدست یا هدفون هایی با امپدانس بالا نیاز به آمپلی فایر جداگانه یا یک منبع تامین کننده توان آن ها دارند اما صدایی بهتر را نیز ارائه می دهند.

در زمان خرید حتما به این نکته توجه کنید، مقدار امپدانس هدست ها معمولا بر روی جعبه آن ها نوشته شده است. هدست یا هدفون های پایین تر از 15 اهم به راحتی به هر دستگاهی وصل شده و مشکلی ندارند اما هدست یا هدفون هایی با امپدانس بالاتر از 50 اهم ممکن است به آمپلی فایر جداگانه نیاز داشته باشند.

دفت داشته باشید که معمولا گوشی های هوشمند و دستگاه های پخش کننده موسیقی قادر به تامین امپدانس تا 80 اهم می باشند. همچنین بعضی کارت صداهای مخصوص بازی مانند Sound Blaster Z دارای امپدانس 600 اهم هستند.

نکته آخر در مورد امپدانس اینکه اگر هدفون یا هدستی را به دستگاهی وصل می کنید که امپدانسش بیشتر از امپدانس هدفون یا هدست است صدای آن را تا آخر زیاد نکنید تا باعث خرابی هدفون یا هدست نشوید.

نوع هدفون یا هدست: دقت کنید که سه نوع رایج هدست یا هدفون داریم.

داخل گوش ها یا In-Ears، بر روی گوش ها یا On-Ears و متجاوز از گوش ها یا Over-Ears

هدفون یا هدست های In-Ears معمولا برای کاربری های سبک استفاده می شوند و تا مدت ها بدون ایجاد مزاحمت می توان از آن ها استفاده کرد.

هدفون یا هدست های On-Ears همانطور که از اسمشان پیداست بلندگوهای آن ها بر روی گوش قرار می گیرند و فراتر از آن نمی شوند، معمولا برای استفاده های کوتاه مدت مناسب اند، کیفیت صدای خوبی دارند و بیشترین استفاده را در صنعت گیمینگ دارند. اندازه بلندگوهای این هدست یا هدفون ها بیشتر بین 30 تا 40 میلی متر است.

هدفون یا هدست های Over-Ears دارای بلندگوهای بزرگتر از گوش هستند. صدای خیلی عالی، دقیق و شفافی دارند و معمولا برای کاربری های حرفه ای مانند استدیو ها استفاده می شوند و گران قیمت هستند. اندازه بلندگوهای آن ها معمولا بیشتر از 45 میلی متر است.

بهترین هدست های گیمینگ 2019

1- SteelSeries Arctis Pro GameDAC

یک هدست فوق العاده که برای شخصی سازی اش فقط به اشاره انگشت نیاز دارد

SteelSeries Arctis Pro GameDAC یک هدست فوق العاده که برای شخصی سازی اش فقط به اشاره انگشت نیاز دارد

نوع: بر روی گوش

تکنولوژی Wireless: خیر

تکنولوژی Noise-Cancelling: خیر

بهترین هدستی که تا به حال ما تست کرده ایم و در ابتدای لیست بهترین هدست های گیمینگ 2019 قرار می گیرد SteelSeries Arctis Pro GameDAC است. کیفیت ساخت بالایی دارد، راحت است و قابلیت شخصی سازی زیادی دارد. صدای به حد کافی خوبی برای گوشی دادن به چیزهای معمولی دارد و تبدیل دیجیتال به آنالوگ آن (DAC) به خوبی کار می کند و می توان آن را به راحتی تنظیم کرد.

این هدست با نرم افزار SteelSeries Engine مطابقت کامل دارد که باعث می شود امکانات ضخصی سازی خوبی در اختیارتان قرار بگیرد مانند تنظیم اکولایزر 10 بانده، تنظیمات میکروفون و تنظیمات نورپردازی LED.

متاسفانه ضعف این هدست عدم استفاده از تکنولوژی وایرلس یا بی سیم است که به گفته سازنده آن این کار باعث کاهش کیفیت صدای میکروفون آن می شود که یک ضعف در میان گیمیرها به حساب می آید.

قیمت این هدست 199 دلار می باشد.

2- Audeze Mobius

یک هدست مخصوص بازی با صدایی مشابه صدای صحنه نمایش

Audeze Mobius یک هدست مخصوص بازی با صدایی مشابه صدای صحنه نمایش

نوع: بر روی گوش

تکنولوژی Wireless: بله اما برای بازی باید به صورت سیمی از آن استفاده کرد

تکنولوژی Noise-Cancelling: خیر

اگر می خواهید در صدا غرق شوید و احساسی مانند هدست های VR داشته باشید پس باید Audeze Mobius انتخاب کنید. این هدفون دارای تکنولوژی مخصوص رهگیری سر است که با ترکیب صدای سه بعدی اش، باعث شبیه سازی صدایی مانند صدای صحنه نمایش می شود.

تکنولوژی رهگیری سر یا head-tracking به این صورت است که مثلا اگر صدا از رو به رو به گوشتان می رسد با چرخاندن سرتان به سمت چپ صدا از گوشی سمت راست بیشتر می شود.

این هدست برای بازی در طولانی مدت راحت است و با اینکه جنسش از پلاستیک است به نظر مقاوم و محکم می رسد. در مجموع صدای خیلی خوبی حتی بدون استفاده از افکت های سه بعدی اش دارد که آن را برای گوش دادن به صداهای معمولی هم خوب می کند.

میکروفون با کیفیتی نیز دارد که قابلیت جداسازی از هدست را داراست.

این هدست از بلوتوث نسخه 5.0 پشتیبانی می کند که یعنی می توانید این هدست را در هنگام بازی به گوشی هوشمندتان وصل کنید و تماس ها را جواب دهید. اما متاسفانه چون تاخیر صدا در حالت بلوتوث زیاد است برای بازی نمی توانید از بلوتوث استفاده کنید و مجبورید آن را با سیم وصل کنید.

در مجموع اگر به دنبال هدستی هستید که قابلیت های خاصی داشته و صدایی مانند صدای صحنه نمایش تولید کند، این هدست را باید انتخاب کنید.

قیمت این هدست 399 دلار می باشد.

3- Logitech G933

هدستی بی سیم با قابلیت شخصی سازی فراوان و دکمه های قابل تنظیم

Logitech G933 هدستی بی سیم با قابلیت شخصی سازی فراوان و دکمه های قابل تنظیم

نوع: بر روی گوش

تکنولوژی Wireless: بله، البته به صورت سیمی هم می توان استفاده کرد

تکنولوژی Noise-Cancelling: خیر

اگر به دنبال یک هدست فوق العاده برای بازی هستید اما Audeze Mobius یا SteelSeries Arctis Pro GameDAC برایتان گران قیمت هستند پس به خرید Logitech G933 فکر کنید.

دارای قابلیت شخصی سازی زیادی به همراه دکمه های قابل تنظیمی که بر روی گوشی های هدست قرار دارد، می باشد.

این هدفون با نرم افزار Logitech G Hub سازگار است که این نرم افزار یکی از کامل ترین نرم افزارها برای گیمیرهاست که ما تاکنون دیده ایم. این نرم افزار قابلیت تنظیم اکولایزر، تنظیم صدای فراگیر، تنظیم صدای میروفون و بلندگو ها، تایمر خاموش شدن هدست، تنظیم نورپردازی LED و مهمترین قسمت تنظیم دستورهای تقریبا بی نهایت برای دکمه های هدست می باشد.

متاسفانه این هدست نسبت به هدست های رده بالایی که تاکنون دیده ایم کیفیت ساخت مطلوبی ندارد. اما نقطه قوت آن باتری 12 ساعته و ارائه کابل هایی مانند RCA و 1/8 اینچ برای استفاده با سیم است بنابراین حتی وقتی باتری آن تمام شد می توانید از این هدست استفاده کنید.

قیمت این هدست 128 دلار است.

4- HyperX Cloud Flight

یک هدست ساده بی سیم با میکروفونی فوق العاده

HyperX Cloud Flight یک هدست ساده بی سیم با میکروفونی فوق العاده

نوع: بر روی گوش

تکنولوژی Wireless: بله

تکنولوژی Noise-Cancelling: خیر

اگر به دنبال هدستی هستید که وقتی بلافاصله آن را از جعبه خارج می کنید از آن استفاده کنید این هدست را انتخاب کنید.

درست است که این هدست، مانند هدست های اشاره شده در بالا قابلیت شخصی سازی ندارد اما در مجموع خیلی خوب عمل کرده و بسیار ساده و کارآمد است.

بلافاصله بعد از اتصال آن صدای خیلی خوبی ایجاد می کند که این موضوع برای کسانی که حوصله سر و کله زدن با تنظمیات زیاد را ندارند بسیار خوب است.

میکروفون آن یکی از بهترین ها است، تقریبا صدایتان را به صورت طبیعی و بدون هیچ صدای مزاحمی از اطراف انتقال می دهد.

بدون فعال کردن نورپردازی LED تا 30 ساعت می تواند کار کند اما اگر نورپردازی LED را فعال کنید تا 13 ساعت باتری آن جوابگو است که این برای گیمیرهایی که می خواهند از نورپردازی هدست لذت ببرند یک مقدار نا امید کننده است.

اما در مجموع اگر شخصی هستید که یک هدست گیمینگ خوب بدون تنظیمات دردسر ساز و زیاد می خواهید این هدست می تواند انتخاب خوبی برایتان باشد.

قیمت این هدست 123 دلار است.

5- Corsair HS60

یک هدست ارزان قیمت همه کاره برای بازی یا استفاده معمولی

Corsair HS60 یک هدست ارزان قیمت همه کاره برای بازی یا استفاده معمولی

نوع: بر روی گوش

تکنولوژی Wireless: خیر

تکنولوژی Noise-Cancelling: خیر

و اما آخرین هدستی که در لیست بهترین هدست های گیمینگ 2019 جای دارد Corsair HS60 است.

اگر به دنبال یک هدست خوب می گردید که جیبتان را خالی نکند و جرو دسته هدست های گیمینگ ارزان باشد پس Corsair HS60 انتخاب خوبی است. این هدست مانند HyperX Cloud Flight بی سیم نیست و مانند SteelSeries Arctis Pro GameDAC نیز دارای انتخاب های شخصی سازی زیادی نیست اما هدستی با کیفیت مناسب است که ارزش خرید بالایی نسبت به قیمتش دارد.

طراحی ساده اما کارآمدی دارد که احساس می کنید خیلی با دوام است. همچنین به قدر کافی راحت است تا بتوانید ساعت ها بازی کنید.

این هدست صدای خیلی خوبی دارد که اگر آن را از طریق تبدیل USB آن به کامپیوتر وصل کنید به تنظیمات اکولایزری که نرم افزار iCUE در اختیارتان قرار می دهد دسترسی پیدا خواهید کرد.

میکروفون خوبی دارد که جوابگوی نیازهایتان است اما قابل مقایسه با هدست های بازی که در بالا به آن هال اشاره کردیم نیست.

به نظر ما این هدست یکی از بهترین هدست های گیمینگ ارزان قیمت بازار است و اگر نمی خواهید خیلی پول برای یک هدست بپردازید این هدست انتخاب خوبی است. همچنین اگر به فکر خرید هدست گیمینگ ps4 ارزان نیز هستید می توانید این هدست را مدنظر قرار دهید.

قیمت این هدست 50 دلار است.

در اینجا لیست ما برای بهترین هدست های گیمینگ 2019 به پایان رسید. در نظر داشته باشید که در بازار هدست های فراوانی وجود دارد که ممکن است کیفیت صدای بهتری نسبت به هدست هایی که ما معرفی کرده ایم داشته باشند اما این لیست با توجه به نسبت عملکرد کلی بر قیمت آن ها تهیه شده است. پس تغییر در قیمت هدست ها می تواند باعث تغییر این لیست نیز بشود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها