به این دلایل نباید آیفون ۱۵ بخریم و باید ۱۳ را نگه داریم

0
71

آیفون ۱۵ وانیلی{مدل استاندارد} که ۲۰۰ دلار گرانتر از آیفون ۱۳ و ۱۰۰ دلار گرانتر از آیفون ۱۴ است، به دلایل متعدد واقعا ارزش خرید ندارد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از جی اس ام ارنا، اپل همیشه بهترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های نرم افزاری و سخت افزاری خود را روی مدل‌های پرو قرار داده و بنابراین مدل وانیلی با کمترین ارزش خرید از نظر افرارد فنی روبرو است.

این اولین بار است که آیفون پایه اینقدر کم دچار آپدیت شده و به نوعی ارزش خریدش را از دست داده است.

اگرچه اپل در تبلیغات خود از آیفون ۱۵ به عنوان جهش بزرگ یاد می‌کند اما در واقعیت آیفون ۱۵ همان آیفون ۱۳ است و به دلایل زیر ارزش خرید ندارد. هرچند با پرداخت ۲۰۰ دلار بیشتر می‌توانید مدل پرو آیفون ۱۵ را بگیرید که ارزشمندتر است.

صفحه نمایش ضعیف

شکاف در عملکرد

دوربین با توانایی و قابلیت کم

سرعت پایین یو اس بی تایپ سی

 

اما درباره صفحه نمایش باید گفت اگرچه آیفون ۱۵ وانیلی مجهز به جزیره پویا شده و روشنای بالاتری پیدا کرده اما همچنان صفحه نمایش ۶.۱ اینچی یوپرامولد قبلی با همان رزولوشن و نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز را حفظ کرده است و خبری از قابلیت Always On‌در مدل وانیلی نیست.

همچنین اپل حاشیه نمایشگر مدل پرو آیفون ۱۵ را باریکتر کرده و زیبا ساخت اما دست به آیفون ۱۵ نزد.

اما در مورد شکاف در عملکرد باید گفت چیپست A16 داخل آیفون ۱۵ یک آپدیت تکراری است که در دو نسل قبلی استفاده شده و عملکرد ناچیز آن که سال گذشته روی آیفون ۱۴ پرو دیدیم، چندان کاربر را ذوق زده نمی‌کند.

از طرف دیگر روی آیفون ۱۵ پرو چیپست ۳ نانومتری جدید A17 Pro نصب شده که عملکرد بالایی دارد و این شکاف با چیپست آیفون ۱۵ وانیلی به خوبی معلوم است.

همچنین مدل وانیلی آیفون ۱۵ به ۶ گیگ رم و مدل پرو به ۸ گیگ رم مجهز است که منجر به پشتیبانی طولانی مدت بهتری از مدل پرو می‌شود و مدل وانیلی آیفون ۱۵ از این نظر عقب افتاده محسوب می‌شود.

اما در بحث دوربین باید گفت اگرچه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی روی مدل وانیلی نصب شده اما قابلیت برتر ProRAW فقط روی مدل پرو نصب شده و اپل ویشرفت عکاسی را با مدل پرو به کاربر داده است و نه مدل وانیلی!

ماژول تله فوتو با زوم ۳ برابر روی آیفون ۱۵ پرو وجود دارد که روی مدل وانیلی نیست و عکسهای پرتره و زوم دیجیتال ۲۸ و ۳۵ میلیمتری روی مدل پرو و نیز سلفی بهتر با مدل پرو، مواردی است که آیفون ۱۵ وانیلی آنها را ندارد.

مدل پرو آیفون ۱۵ از نمایه رنگی ACES و ویدئوهای فضایی سه بعدی سازگار با هدست ویژن پرو با سرعت 4k 60fps با حالت ProRes RAW پشتیبانی می‌کند.

 

اما در مورد یو اس بی سی تایپ سی باید گفت اگرچه یک افزودنی خوب برای آیفون ۱۵ است اما ارتقای معناداری در بخش سرعت انتقال داده در مقایسه با لایتنینگ محسوب نمی‌شود چرا که روی آیفون ۱۵ وانیلی نسخه ۲.۰ و نه نسخه ۳.۰ یو اس بی نصب دشه و سرعت انتقال حداکثر ۴۸۰ مگابیت است که هنگام انتقال فایل ویدئویی حجم دار، به مشکل بر خواهید خورد.

این در حالی است که یو اس بی تایپ سی روی آیفون ۱۵ پرو از نوع نسخه ۳.۰ بوده و سرعت تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه است که یعنی ۲۰ برابر آیفون ۱۵ معمولی است.

در پایان اگر قیمت نیز عامل تعیین کننده برای انتخاب باشد، باید گفت با ۲۰۰ دلار کمتر می‌توانید آیفون ۱۳ بخرید که همان آیفون ۱۵ است و بنابراین چیز زیادی از دست نخواهید داد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها