به دست آوردن موقعیت مکانی سریع‌تر در اندروید

0
121
به دست آوردن موقعیت مکانی سریع‌تر در اندروید

یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف ویژگی لوکیشن اندروید (موقعیت مکانی یابی Android) این است که بدون وجود اتصال قوی اینترنتی، نمی‌تواند بروز رسانی را انجام داده و مکان فعلی شما را از طریق GPS نشان دهد. خوشبختانه، اندروید راهی را برای شما در نظر گرفته است که می‌توانید از نزدیک‌ترین نقطه دسترسی به اینترنت با اسکن نقاط مجاور استفاده کنید. در این مقاله با نحوه به دست آوردن موقعیت مکانی در اندروید با استفاده از اسکن نقاط دسترسی به اینترنت در محیط مجاور، آشنا می‌شوید.

به دست آوردن موقعیت مکانی در اندروید

فعال کردن این ویژگی

تعداد زیادی از برنامه‌های کاربردی اندروید، برای انجام وظایف خود از ردیابی موقعیت مکانی گوشی استفاده می‌کنند. به همین دلیل، تعیین دقیق موقعیت مکانی فعلی تلفن همراه از اهمیت زیادی برخوردار است. در این قسمت، مراحل فعال‌سازی موقعیت مکانی را برای شما شرح می‌دهیم؛ تا از این طریق گوشی شما به دقیق‌ترین و به‌روزترین اطلاعات در مورد موقعیت مکانی گوشی دست پیدا کند. برای به دست آوردن موقعیت مکانی در اندروید از مراحل زیر استفاده کنید:

منوی تنظیمات Settings را بر روی گوشی خود باز کنید.

صفحه را به سمت پایین آمده و گزینه‌ها را جست‌وجو کنید تا به بخش موقعیت مکانی Location برسید. ممکن است این گزینه در بخش Security and Lockscreen باشد.

بر روی گزینه Location ضربه بزنید و گزینه Scanning را پیدا کنید. روی برگه Scanning کلیک کنید.

به دست آوردن موقعیت مکانی در اندروید

در این برگه، گزینه‌های اسکن Wi-Fi و Bluetooth را روشن کنید.

هنگامی‌که اسکنر Wi-Fi روشن می‌شود، گوشی همراه شما به‌سرعت نقاط دسترسی اینترنتی اطراف را جست‌وجو کرده و به دنبال یک سیگنال قوی برای برقراری اینترنت می‌گردد. بسیاری از خانه‌ها و دفاتر خصوصی دارای شبکه‌های Wi-Fi هستند؛ اما این شبکه‌ها با رمز عبور قفل شده است و شما بدون وارد کردن رمز نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. در کنار آن بسیاری از مراکز فروشگاهی، بانک‌ها و رستوران‌ها دارای شبکه‌های Wi-Fi را به‌صورت رایگان هستند. درواقع شما برای اتصال به این وایفای، نیاز به رمز ندارید و یا رمز آن برای شما نمایان است.

در این برگه، گزینه‌های اسکن Wi-Fi و Bluetooth را روشن کنید.

علاوه بر این با روشن شدن اسکن بلوتوث، دستگاه شما به دنبال دستگاه‌های مجهز به بلوتوث مانند بیکن ( Beacon ) های موجود در مراکز و فرودگاه‌ها می‌گردد تا اتصال امنی ایجاد کند و از این طریق موقعیت مکانی شما را به دست بیاورد.

نکته: بیکن (Beacon )  چیست؟ Beacon فرستنده بی‌سیم و کوچکی است که از فناوری بلوتوث کم انرژی استفاده کرده و سیگنال‌های را به دستگاه‌های هوشمند ارسال می‌کند. در بسیاری موارد، پراکندگی و دسترسی به یک Beacon  بلوتوث بسیار سریع‌تر انجام می‌شود.

اکنون، می‌توانید نقطه دسترسی به اینترنت در محیط اطرافتان را انتخاب کرده و از آن برای مشخص کردن موقعیت مکانی خود در Google Maps استفاده کنید.

از استفاده بیش‌ازاندازه از این ویژگی خودداری کنید.

اگر باتری گوشی شما در حال اتمام شارژ است و شما در حال استفاده از این ویژگی و اسکن شبکه‌های وایفای هستید؛ بهتر است هر چه زودتر این کار متوقف کنید. زیرا اسکن در پس‌زمینه گوشی شما ادامه دارد و این امر می‌تواند از باتری گوشی‌تان استفاده کرده و آن را خاموش کند. این ویژگی اسکن Wi-Fi و بلوتوث یک مزیت برای سفر در فضای باز است، اما لزومی ندارد که به‌صورت تمام‌وقت روشن باشد و گوشی شما دائماً در حال جست‌وجو سیگنال و دریافت آن بوده و مجبور شود از باتری گوشی مصرف کند. به‌طور مثال زمانی که در خانه هستید می‌توانید از وایفای خصوصی خانه استفاده کرده و این قابلیت را خاموش کنید.

اگر در خارج از منزل هستید و مجبورید از لوکیشن اندروید استفاده کنید؛ سعی کنید آن‌قدرها آن را روشن نگذارید و بعد از مکان‌یابی، این قابلیت را غیرفعال کنید تا گوشی‌تان خاموش نشود. هنگام مسافرت پاوربانک همراه داشته باشید. تلفن خود را به داشبورد ماشین وصل کنید و از همه مهم‌تر، برنامه‌های که از موقعیت مکانی استفاده کرده و باعث تخلیه عمر باتری می‌شوند، را متوقف کنید.

از استفاده بیش‌ازاندازه از این ویژگی خودداری کنید.

نتیجه

شما با ویژگی اسکن Wi-Fi و بلوتوث، قادر هستید از هر نقطه دسترسی وایفای که در نزدیکتان است استفاده کنید. در این صورت در هنگام مسافرت نیز می‌توانید مکان دقیق خود را مشخص نموده و از لوکیشن اندروید بهره‌مند شوید. اما سعی کنید از این ویژگی بیش‌ازحد استفاده نکنید؛ تا باتری شما کم نشده و گوشی‌تان خاموش نشود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها