به زودی وسایل نقلیه هوشمندتر و نرم افزار آن‌ها به روز تر می‌شوند

0
18

پنج سال پیش، تحلیلگران خودرو از Vehicle 2.0 استقبال کردند، اما امروز ما در اوج Vehicle 4.0 هستیم، یک وسیله نقلیه هوشمند با نرم افزاری تعریف شده که فرصت‌هایی خوبی برای خودروسازان و OEM ها به ارمغان می‌آورد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از  venturebeat، راس روبن، مدیر خودروسازی و بازاریابی وسترن دیجیتال، می‌گوید: این شبیه به تکامل از تلفن به تلفن هوشمند است. ما در حال ساخت وسایل نقلیه‌ هوشمند هستیم که به عنوان یک پلتفرم سخت‌افزاری برای برنامه‌هایی کار می‌کنند که قادر است از طریق هوا آپدیت شود.

ممکن است یک دهه از خودروهای کاملاً خودمختار فاصله داشته باشیم، اما Vehicle 4.0 صنعت خودروسازی را با تغییرات نوآورانه، پردازش داده‌های پویا، لبه و فضای ابر، به‌روزرسانی نرم‌افزار و سیستم‌افزار متحول خواهد کرد.

از سخت افزار تا نرم افزار وسایل نقلیه هوشمند

تا پیش از این نرم افزار و سخت افزار در یک خودرو به هم متصل بودند. در این شرایط درایورهای سخت‌افزار و سرویس‌های سیستم در هر خودرو منحصربه‌فرد بودند و باعث پیچیدگی سخت‌افزار و تعمیر و نگهداری و ارتقاء گران می‌شدند.

یک ماشین نرم افزاری شرایط کاملاً جدیدی دارد. سخت افزار و نرم افزار با هم جفت نمی‌شوند. برنامه‌ها با سرویس‌های سخت‌افزاری در تعامل هستند.

یعنی OEM ها می‌توانند برنامه‌های کاربردی مستقل را توسعه دهند و به روز رسانی یا ایجاد نرم افزار بسیار آسان‌تر می‌شود.

همه شرکت‌ها می‌توانند برنامه‌های جدید و نوآورانه‌ای بسازند که بر روی سیستم‌های اطلاعات سرگرمی اجرا می‌شوند.

درک تأثیر بر ذخیره سازی داده‌ها

در آینده، همانطور که ما به سمت خودروهای 4.0 و رانندگی کاملاً خودمختار می‌رویم، خودروها به سرورهای داده چرخشی تبدیل می‌شوند و هوش مصنوعی فراگیر شده، عملکردهای خودکار به محاسبات بیشتر نیاز دارند و شاید به 11 ترابایت فضای ذخیره سازی نیاز داشته باشند.

برای تحقق آن، همهٔ سیستم‌ها باید در زمان واقعی، روی برد و مستقل از ابر، با عملکرد بالا و ظرفیت ذخیره‌سازی بالا کار کنند. این به یک معماری ذخیره سازی جدید نیازمند است.

توسعه فضای ذخیره سازی برای آینده

در آینده، با اضافه شدن نرم افزارهای بیشتر و ویژگی‌های زیادتر، فضای ذخیره سازی چقدر باید ارتقا یابد؟ تعیین حجم و نیازهای ظرفیت چالش برانگیز است، اما می‌توان از نقاط با ظرفیت بالاتر یا معماری مدولار استفاده کرد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها