به سوی آینده با Honda E

0
2423

اولین تجربه‌ی رانندگی با Honda E لذت بخش است، اما نمی‌توان منکر استرس حاصل از باتری کوچک آن شد.

به گزارش کالاسودا و نقل از انگجت، حتی وجود خودروی Honda E هم یک معجزه محسوب می‌شود، مخصوصا با توجه به نفرت Honda از خودرو‌های الکتریکی.

گفته می‌شود این خودرو قرار است در سال 2020، فقط در ژاپن و اروپا عرضه شود.

تا اینجای کار، شرکت Honda و Toyota فقط روی تولید خودروهای هیبریدی و هیدروژنی تمرکز داشتند و هیچ علاقه ای به بازار خودرو‌های الکتریکی نداشتند.

با این حال گروهی از مهندسان شجاع این شرکت، هیئت مدیره‌ی شرکت را با طرح خود برای این خودرو، مجاب به پذیرش این ریسک کردند.

نتیجه‌ی کار، یک خودروی بامزه و هوشمند الکتریکی از آب در آمد که تمام طرفداران خودرو‌های الکتریکی را به خود جمع کرد.

ویژگی‌ها

کمپانی Honda تا چند سال پیش هیچ علاقه ای به تولید خودرو‌های الکتریکی نداشت، اما به نظر می‌رسد آنها تا جایی متحول شده اند که اکنون تصمیم گرفته اند دو سوم خودرو‌های خود را تا سال 2030، به مدل‌های الکتریکی تبدیل کنند.

همچنین Honda اعلام کرده است که می‌خواهد تمام مدل‌های خودروهای اروپایی خود را تا سال 2022 به مدل‌های هیبریدی تبدیل کند.

خودروی Honda E مجهز به یک باتری 35.5 kWh است که حتی از باتری 40kWh خوردوی Leaf هم کوچکتر است.

به همین دلیل هم شرکت Honda به جای رقابت مستقیم با غول‌های تولید خودرو‌های برقی در اروپا، تصمیم گرفته است خودروی Honda E را در بازار خودرو‌های شهری وارد کند.

علاوه بر آن، خودروی Honda E از تمام خودرو‌های رقیب امکانات و تکنولوژی‌های بسیار بیشتری دارد.

طراحی این خودرو گرد و کوچک به نظر می‌رسد که بسیار شبیه به خودروی قدیمی Civic است. چنین طراحی هواداران خاص خودش را خواهد داشت و برای همه جذاب نخواهد بود.

پورت شارژ این خودرو بر خلاف بسیاری از خودرو‌های الکتریکی دیگر، در جلو و روی کاپوت قرار دارد. این مورد علاوه بر سادگی پارک و دسترسی به پورت شارژ، حسی خاص به این خودرو می‌دهد.

این خودرو صندوق عقب ندارد و شما نهایتا می‌توانید خرید‌های خود را در قسمت عقب آن جای کنید.

با تمام این اوصاف، بحث بر انگیز ترین نکته‌ی این خودرو، حجم بسیار کم باتری آن است. البته Honda ادعا می‌کند چنین حجم باتری برای مناطق شهری، کاملا کافی است.

در بخش طراحی داخلی اما Honda E به شدت دلپذیر و دلربا به نظر می‌رسد.

با دو نمایشگر 6 اینچی به عنوان آینه‌های بغل، یک نمایشگر8.8 اینچی برای اطلاعات سیستم خودرو، دو نمایشگر 12.3 اینچی لمسی در جلو و صندلی‌های بسیار راحت، Honda قول آسایش و راحتی به هنگام رانندگی و شارژ را به شما می‌دهد.

رانندگی

اولین موضوعی که خیلی به هنگام رانندگی توی چشم می‌زند، تعداد بسیار زیاد نمایشگر‌ها و اطلاعات روی آنهاست که در ابتدا به شدت گیج کننده است.

با این حال، Honda استفاده از این سیستم‌ها را بسیار ساده کرده است و علاوه بر لمسی بودن آنها، شما همچنین کلید‌های فیزیکی بسیاری هم برای کنترل همه چیز روی داشبورد و فرمان دارید.

این خودرو از هر دو سیستم عامل اندروید و آی-او-اس برای پخش موسیقی و ویدیو هم پشتیبانی می‌کند و حتی مجهز به یک خروجی HDMI برای پخش فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه‌ی شما هم هست.

در مورد خود رانندگی، باید گفت که این سرعت 0-100 این خودرو و بازخورد ترمز‌های آن در هر دو محیط‌های شهری و جاده ای بسیار سریع و روان است و حتی می‌توان از آن برای مسابقه هم استفاده کرد. توضیع کنترل روی فرمان هم بسیار مناسب است و دور زدن با آن، لذت خاص خودش را دارد.

از طرفی این خودرو مجهز به سیستم تک پداله است. این یعنی شما می‌توانید کنترل گاز و ترمز را روی یک پدال محدود کرده تا به محض برداشتن پای خود از روی گاز، خودرو به صورت خودکار ترمز بگیرد. در این حالت، می‌توانید از پدال‌های کناری برای کنترل سطح انرژی بازیابی شده از ترمز استفاده کنید.

آینه‌های بغل الکترونیکی این خودرو کیفیت بسیار بیشتری از آینه‌های معمولی در اختیار شما می‌گذارند، اما به دلیل الکترونیکی بودن، این ریسک هم وجود دارد که در میان رانندگی دچار نقص شده و شما را در خطر قرار دهند.

و اما در مورد باتری حاشیه ساز این خودرو؛ این باتر قادر است با یک بار شارژ، شما را تا 220 کیلومتر جابجا کند که حتی در شهر‌های کوچک اروپایی هم کم است، چه برسد به جاده‌های وسیع آمریکا.

در صورت استفاده از کابل‌های شارژ 100 کیلوواتی، شارژ باتری در 30 دقیقه از 0 به 80% می‌رسد. در صورت استفاده از کابل‌های 50 کیلوواتی، این پروسه 2 دقیقه بیشتر زمان می‌برد.

جمع بندی

پس از واکنش مثبت بازدیدکنندگان به این خودرو، می‌توان گفت که Honda ریسک بزرگی را با کاهش حجم باتری به جان خریده است، اما تا اینجای کار سربلند بیرون آمده است.

به اعتقاد Honda، افرادی که در محیط‌های شهری از این خودرو استفاده خواهند کرد، به جای حجم باتری بیشتر ترجیح می‌دهند بیشتر از رانندگی لذت ببرند و سرگرم شوند.

هنوز خبری از عرضه‌ی این خودرو در آمریکا نیست، اما گفته می‌شود این خودرو با قیمت 34000 دلار به فروش می‌رسد. در حالی که نسخه‌ی قدرتمند تر آن، 37500 دلار قیمت خواهد داشت.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها