به چالش کشیدن حافظه کنسول PS5 با SSD یک ترابایتی Samsung 980 PRO

0
310

با رونمایی رسمی از کارت SSD سامسونگ به نام Samsung 980 PRO PCIe 4.0 NVMe M.2 بحث‌های داغی بین گیمرهای PC و علاقه مندان به PS5 به وجود آمده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از notebookcheck؛ این درایو در ماه ژانویه در CES 2020 رونمایی شد. با این حال، سامسونگ در حال تبلیغ SSD فوق العاده سریع برای فروش در بازارهای خاص مانند سنگاپوراست.

کارت اس اس دی Samsung 980 PRO در سه SKU جدید (250 و 500 گیگابایتی و یک ترابایتی)  تولید شده است. طبق گزارش‌ها، این کارت دارای سرعت خواندن 7000 مگابایت در ثانیه است؛ که بدیهی است به سیستم و سخت افزاری که در کنار آن کار می‌کند نیز بستگی دارد. حداکثر سرعت نوشتن 5000 مگابایت بر ثانیه نیز در دسترس خواهد بود. با توجه به عملکرد نوشتن و خواندن تصادفی Samsung 980 Pro یک ترابایتی، می‌تواند یک میلیون IOPS (عملیات ورودی / خروجی در ثانیه) را ثبت کند.

اگرچه نسخه‌های 250 گیگابایتی و 500 گیگابایتی Samsung 980 PRO کمی کندتر از 1 TB SKU هستند، اما در مقایسه با SSD های PCIe 3.0 و SATA SSD های قدیمی بسیار سریع‌ترند. در این SSD های از پوشش نیکل و فناوری حرارتی برای جلوگیری از داغ شدن استفاده شده است.

سامسونگ Samsung 980 PRO یک ترابایتی با این قابلیت‌ها می‌تواند در مقابله با کنسول نسل بعدی سونی قد علم کند. این بدان معناست که گیمرهای رایانه‌های شخصی می‌توانند یک درایو حالت جامد سریع را در دستگاه های خود جای دهند که SSD سریع PS5 را به چالش می‌کشد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها