به کارگیری ربات‌های دلیوری غذا Starship در کالج‌های آمریکایی

0
214

امسال کمپانی Starship، ربات‌های دلیوری غذای خود را در چهار پردیس دانشگاهی دیگر در ایالات متحده به کار می‌گیرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از techcrunch، کمپانی Starship Technologies، یک شرکت خدمات تحویل غذا، اعلام کرد که خدمات دلیوری غذا را در چهار پردیس دانشگاهی دیگر در پاییز امسال آغاز می‌کند و به 20 پردیسی که قبلاً در آن فعالیت داشت؛ می‌افزاید.

دانشگاه ایلینوی شیکاگو (UIC)، دانشگاه کنتاکی (انگلستان)، دانشگاه نوادا، رنو (UNR) و دانشگاه هوانوردی Embry-Riddle در ساحل دیتونا، فلوریدا، همگی از ربات‌های کوچک شش چرخ و بدون آلاینده شرکت استونی تبار بهره مند خواهند شد.

این اعلامیه در همان روزی رسانه‌ای شد که Kiwibot، یکی دیگر از شرکت‌های ربات دلیوری، با Sodexo همکاری کرده است تا غذا را در محوطه دانشگاه تحویل دهد.

در حالی که Kiwibot بیشتر روی تحویل غذا از سالن‌های غذاخوری و فروشگاه‌های دانشگاه تمرکز می‌کند، به نظر می‌رسد Starship با Starbucks، Panda Express و Panera Bread و سایر همکاری خواهد کرد.

علیرغم رویکردهای مختلف، نتیجه یکسان است. شرکت‌های دلیوری برای سال تحصیلی جدید آماده می‌شوند، حتی اگر نوع دلتا کرونا همچنان رو به افزایش باشد.

این شرایط می‌تواند برای Starships و Kiwibots هم مفید و هم مضر باشد. از یک سو، افزایش مبتلایان به کرونا، به معنای ماندن بیشتر دانش آموزان در خانه است. از سوی دیگر، این شرایط می‌تواند به معنای تعطیلی مدارس و مجموعه‌ای از ربات‌های بی استفاده باشد.

دین کندی، مدیر اجرایی خدمات مسکونی، مسکن و خدمات غذا در UNR، در بیانیه‌ای گفت: “ما ربات‌های Starship را به عنوان بخشی مهم در ایمنی دانش آموزان می‌بینیم.” “همه می‌خواهند کلاس‌های حضوری را از سر بگیرند و به محوطه دانشگاه بازگردند، بنابراین ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مطمئن شویم که این کار با مسئولیت انجام شده است.

ربات‌ها چندین فواید دارند؛ آن‌ها فاصله اجتماعی را آسان‌تر می‌کنند، راحت هستند و دانش آموزانی که با آنها صحبت کرده‌ایم این ایده را دوست دارند.

آلستیر وستگارت، مدیر Starship، در بیانیه‌ای گفت: “ما سخت تلاش کردیم تا به یک شریک مورد اعتماد و یکپارچه در جوامع دانشگاهی تبدیل شویم.” وی افزود: “ما همچنان به اضافه کردن مدرسه‌های جدید ادامه می‌دهیم و تعداد بیشتری از آنها در پاییز امسال اعلام می‌شوند. دانش آموزان عاشق ربات‌ها هستند و مدارس از توانایی ارائه این خدمات قدردانی می‌کنند.”

دانشجویان و اساتید می‌توانند برنامه Starship Food Delivery را برای انتخاب غذا دانلود کرده و سپس محل تحویل غذا را مشخص کنند. آن‌ها می‌توانند ربات را ردیابی کرده و یا در زمان رسیدن ربات از طریق هشدار، مطلع شوند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها