بیل گیتس: سال 2016 به ترامپ درباره شیوع ویروس هشدار دادم

0
3483

بنیان‌گذار مایکروسافت می‌گوید در دسامبر 2016 در برج ترامپ به رئیس‌جمهور آمریکا درباره وقوع اپیدمی ویروسی و عواقب آن هشدار دادم اما حیف که نشد کاری بیشتر انجام دهم.

به گزارش کالاسودا و به نقل از راشاتودی، بیل گیتس در مصاحبه اخیر خود با وال‌استریت افزود احساس گناه می‌کند که چرا نتوانسته بیشتر از این کاری کند.

وی گفت: “تصمیم گرفتم با همه افراد در سطوح بالا در اروپا و آمریکا و سراسر جهان ملاقات کرده و درباره خطرات یک اپیدمی عالم‌گیر هشدار دهم.”

مدیر اسبق مایکروسافت و رئیس بنیان بیل و ملیندا گیتس افزود: “احساس بسیار بدی دارم. تمام حرف من این بود که می‌توان در برابر چنین حمله ویروسی جوانب احتیاط را تعریف کرده و آسیب‌ها را با حداقل برسانیم. ای‌کاش کارهای بیشتری انجام می‌دادیم تا توجه همگان را به خطر پیش رو بیشتر جلب کنیم.”

البته به گفته بیل گیتس رهبران جهان به‌طور ضمنی با مسائل مطرح‌شده از سوی وی موافق بوده اما کمتر کسی کشور خود را آماده مواجهه با چنین خطری کرد و به دنبال راه‌حل احتمالی نرفت.

به گفته مؤسس مایکروسافت از وی درباره ویروس‌های تنفسی سؤال شد و اینکه تا چه حد بستن مدارس برای جلوگیری از شیوع مهم است و اینکه ماسک کمک‌کننده است یا نه؟ و آیا می‌توان زنجیره انتقال را قطع کرد و … اما بیل گیتس می‌گوید این نوع سؤالات پاسخی محکم و قانع‌کننده ندارند.

در سال 2000 وی و همسرش ملیندا بنیادی را تأسیس کرد تا بر بحران‌های بهداشتی در جهان فائق آمده و برای مبارزه با بیماری‌های ویروسی مانند ابولا و زیکا هزینه کردند و حالا نیز برای مبارزه با کروناویروس و یافتن واکسن و راه‌های درمانی 250 میلیون دلار در نظر گرفته‌اند که گیتس مبارزه با کرونا را دراماتیک‌ترین چیزی می‌داند که در زندگی‌اش رخ‌داده است.

وی امیدوار است که درنهایت بتوان به واکسن ضد کرونا دست پیدا کرد اما می‌گوید تابه‌حال 7 میلیارد واکسن ساخته نشده و چالش بزرگی محسوب می‌شود.

اخیراً نقش بیل گیتس و بنیادش از طرف منتقدان زیر سؤال رفته و این میلیاردر به نفوذ بیش‌ازحد در جامعه جهانی بهداشت و دخالت در مورد اولویت‌بندی پرداختن به بیماری‌ها متهم شده است.

اما بیل گیتس می‌گوید تنها کاری که انجام می‌دهد این است که پول خود را هزینه کرده و نظرات کارشناسان را به اشتراک گذاشته و از همه مهم‌تر اینکه تصمیم‌گیرنده نهایی نیست.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها