“بینی الکترونیکی” به زودی در دسترس قرار می‌گیرد

0
839

محققان اعلام کرده‌اند حسگرهای بسیار حساسی مانند فناوری پوشیدنی “بینی الکترونیکی” برای نظارت بر بهداشت محیطی و انسان به زودی در دسترسی تجاری قرار خواهد گرفت.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gadgetsnow، طبق این مطالعه، که در ژورنال Material Chemistry A منتشر شده است، این دستگاه یک سنسور پیشرفتی در میان سنسورهای پوشیدنی موجود است، زیرا از مکانیزم خود گرمایش استفاده می‌کند که باعث افزایش حساسیت و دقت می‌شود.

این قابلیت امکان بازیابی سریع و استفاده مجدد از دستگاه را فراهم می‌کند. سایر دستگاه‌های و سنسورها نیاز به هیتر خارجی دارند. علاوه بر این، سایر سنسورهای پوشیدنی نیاز به یک فرآیند لیتوگرافی گران و وقت گیر در شرایط تمیز و استریل دارند که این دستگاه فاقد از آن است.

محقق Huanyu Cheng، استادیار دانشگاه ایالتی پن در ایالات متحده گفت: “مردم دوست دارند از نانومواد برای سنجش استفاده کنند؛ زیرا نسبت سطح به حجم زیاد آنها باعث می‌شود بسیار حساس شوند.”Cheng اضافه كرد: “مشكل نانومواد این است که ما نمی‌توانیم برای دریافت سیگنال به وسیله سیم به آنها متصل شویم؛ و نیاز به چیزی به نام الكترودهای درهم تنیده داریم كه مانند اثر انگشت در دستان شما است.”

شرکت مطالعاتی گفت: “آزمایش‌های ما نشان داد که می‌توانیم دی اکسید نیتروژن را که از طریق تولید گازهای گلخانه‌ای و وسایل نقلیه تولید می‌شود، را ردیابی کنیم. ما همچنین می‌توانیم دی اکسید گوگرد را شناسایی کنیم که به همراه دی اکسید نیتروژن باعث باران اسیدی می‌شود. همه این گازها می‌توانند مسئله و مشکل مهمی در امنیت صنعتی به وجود بیاورند که از طریق این بینی الکترونیکی قابل ردیابی است”.

چنگ اضافه کرد: “ما قصد داریم ده‌ها تا صدها حسگر متفاوت ایجاد کنیم که هر یک از آنها با انتخاب یک مولکول متفاوت مانند بینی الکترونیکی، چندین ماده را در یک ترکیب پیچیده رمزگشایی و شناسایی کنند.”

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها