تأثیر هوش مصنوعی بر آینده‌ی سازمان‌ها

0
270

در این مقاله به چگونگی اثرگذاری هوش مصنوعی بر سازمان‌ها در آینده می‌پردازیم و بینش کارشناسان را در این بخش ارزیابی می‌کنیم.

به گزارش کالاسودا و به نقل از information، هوش مصنوعی (AI) در حال تغییر روش‌های کار و تعامل کسب‌وکارها با فرآیندها، محصولات و افراد در بخش کارمند و مشتری است.

گارتنر پیش‌بینی می‌کند که ارزش بازار جهانی نرم‌افزار هوش مصنوعی در سال 2022 به 62 میلیارد دلار برسد که بیش از 20 درصد افزایش را تجربه خواهد کرد.

این دیجیتالی‌سازی شرایط کمپانی‌ها را تغییر خواهد داد؛ زیرا هوش مصنوعی زیربنای اجرای هوشمندانه‌تر، کارآمدتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر کسب‌وکارها می‌شود.

در ادامه نگاهی به تأثیر احتمالی هوش مصنوعی در آینده می‌اندازیم:

پنج پیش‌بینی هوش مصنوعی در سال 2022

Florian Douetteau، مدیر Dataiku، پنج پیش‌بینی در مورد هوش مصنوعی سازمانی و روزمره در سال 2022 ارائه کرده است.

تأثیر بر ابتکارات شرکتی

کمپانی‌ها با به کارگیری یک رویکرد استراتژیک و پیوسته برای اجرای فناوری‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند اتوماسیون هوشمند، می‌توانند از مزایای تجاری آن از جمله بهبود خدمات مشتری، افزایش رقابت، بهره‌وری بیشتر و نیروی کار راضی‌تر برخوردار شوند.

نیروی کار در حال تکامل

با استفاده از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در فرآیندها، کارکنان قادر خواهند بود بیشتر بر وظایف هدفمندتر، از جمله وظایفی که بر خدمات مشتری تمرکز کنند، و این تمرکز کمتر در وظایف اداری رخ دهد.

شبکه‌های مستقل

در دنیای دیجیتالی امروزی، سازمان‌ها برای فعالیت روزانه به شبکه‌ها وابسته هستند. با این حال، برای استقرار شبکه‌ی مورد نیاز باید از هوش مصنوعی و سایر قابلیت‌های مستقل استفاده شود.

به لطف پیشرفت‌های هوش مصنوعی (AI)، شبکه‌های مستقل به واقعیت تبدیل شده‌اند. یک شبکه خودمختار با حداقل یا بدون دخالت انسانی اجرا می‌شود.

شخصی سازی و سفارشی سازی

هوش مصنوعی از شخصی سازی و سفارشی سازی پشتیبانی می‌کند. بنابراین می‌توان از هوش مصنوعی به طور مؤثرتری برای ایجاد تجربیات بهتر با مشتریان استفاده کرد.

هوش مصنوعی در صنعت

همانطور که هوش مصنوعی هر روز بیشتر از دیروز به توسعه خود ادامه می‌دهد، منجر به افزایش کارایی و کاهش فشار بر کارگران در آینده خواهد شد.

بزرگ‌ترین تأثیر هوش مصنوعی در شرکت‌هایی خواهد بود که مدل‌های خود را به بهترین نحو عملیاتی می‌کنند و راه‌هایی برای ادغام بهترین مدل‌ها با فرآیندهای تجاری موجود خود پیدا خواهند کرد.

این پیشرفت‌ها به طور چشمگیری استفاده از هوش مصنوعی در صنعت را ارتقا می‌بخشد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها