تاثیر اینترنت بر خودکشی سالانه یک میلیون نفر در دنیا

0
373
تاثیر اینترنت بر خودکشی سالانه یک میلیون نفر در دنیا

سازمان های جهانی پزشکی اعلام کرده اند که اینترنت و شبکه های اجتماعی تاثیر بسزایی بر افزایش میزان خودکشی دارد.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، نشریه «ساندی تایمز» در یادداشتی (3 فوریه 2019) تحت عنوان «نسلِ خودکشی» به آماری از یک تحقیق جدید در بریتانیا اشاره کرده و نوشت که نرخ خودکشی طی هشت سال گذشته دو برابر شده و ارتباط نزدیکی هم با افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی در این کشور دارد.

ساندی‌تایمز با تعبیر اینکه «بریتانیا مشغول پرورش دادن نسلِ خودکشی است» به گزارش منتشر نشده اداره ملی آمار این کشور درباره افزایش نرخ خودکشی بین نوجوانان 15 تا 19 ساله اشاره می‌کند: «این در حالی است که نرخ خودکشی در دیگر گروه‌های سنی، کاهشی است». این گزارش که قرار است در ماه سپتامبر سال جاری میلادی منتشر شود، نشان می‌دهد از هر صد هزار نوجوان انگلیسی، پنج نفر از آنها جان خود را می‌گیرند. این در حالی است که همین آمار برای سال 2010، حدود سه نفر بوده است.

پروفسور «لوئیز اپِلبی» رئیس مرکز ملی استراتژی پیشگیری از خودکشی در بریتانیا می‌گوید: «نرخ خودکشی نوجوانان رو به رشد است و خطر اینجاست که نه تنها ما با نسلی از افراد جوان مواجهیم که جان خود را می‌گیرند بلکه آنها صدمه زدن به خود را به عنوان روشی برای مقابله با مشکلات می‌بینند». همزمان با این اظهار نظر، وزارتخانه‌های انگلیسی مرتبط با این مشکل، برای سه‌برابر کردن اقدامات علیه آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌های گرداننده آنها، آماده شده‌اند.

«سالی دیویس» مشاور ارشد امور پزشکی در دولت بریتانیا چندی پیش اعلام کرد رابطه مستقیمی بین خودکشی نوجوانان و استفاده روزانه بیش از 4 ساعت از شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و اینکه شرکت‌های بزرگ اینترنتی مانند فیسبوک، اینستاگرام و اسنپ‌چت «موظف هستند» که از کاربران خود در برابر محتوای زیان‌بار محافظت کنند. دیویس از والدین درخواست کرد که آوردن گوشی‌های هوشمند به میز غذا و تخت‌خواب توسط فرزندانشان را ممنوع و زمان استفاده آنها از شبکه‌های اجتماعی را به دو ساعت روزانه محدود کنند.

گفتنی است، مرکز پیشگیری از بیماری و خودکشی در آمریکا طی گزارشی اعلام کرد که سالانه در جهان یک میلیون نفر خودکشی می‌کنند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها