تایید حمله‌ی سایبری به سیستم‌های ردیابی تناسب اندام Garmin

0
7179

گارمین روز دوشنبه تأیید کرد که قربانی یک حمله سایبری در 23 جولای شده که باعث شد خدمات ردیابی تناسب اندام این برند دچار مشکل شود؛ اما این مشکل در وب‌سایت و اپلیکیشن‌های این کمپانی برطرف شده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، بعد از اختلالی که چند روز به طول انجامید، قابلیت‌های همگام سازی ابری Garmin Connect و سایر ویژگی‌ها اواخر یکشنبه تا صبح دوشنبه به کار افتادند.

گارمین در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: ” هیچ نشانه‌ای از اینکه داده‌های مشتری، از جمله اطلاعات پرداخت Garmin Pay و دسترسی به اطلاعات تحت تاثیر قرار گرفته، در دسترس نیست.”

“علاوه بر این، به غیر از امکان دسترسی به خدمات آنلاین، عملکرد محصولات گارمین تحت تأثیر قرار نگرفته است. سیستم‌های آسیب دیده در حال درست شدن هستند و ما انتظار داریم که طی چند روز آینده به عملکرد عادی بازگردیم. ”

در بیانیه گارمین به هیچ وجه ذکر نشده که در پاسخ به این حملات، پولی پرداخت کرده است یا خیر.

صفحه وضعیت گارمین می‌گوید دسترسی Garmin Connect “محدود” است، بنابراین کاربران گارمین هنوز کاملاً به خدمات دسترسی ندارند. اما این شرکت می‌گوید همه‌ی مشکلات این هفته به طور کامل رفع خواهد شد.

به گفته منابعی که با ZDNET، Bleeping Computer و Techcrunch در تماس بودند، این اختلل توسط یک نوع جدید باج افزار به نام WastedLocker ایجاد شده است.

WastedLocker که توسط گروه هکرهای معروف به Evil Corp اداره می‌شود، داده‌ها را رمزگذاری کرده و باعث مشکل در سرورهای گارمین شده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها