تبلیغات در متاورس چگونه است؟

0
107

با روی کار آمدن متاورس و دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، فرصت‌های جدیدی برای تبلیغات به وجود آمده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، به زودی دستگاه‌های واقعیت مجازی و افزوده AR/VR و متاورس، گوشی‌های همراه، تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی را تسخیر می‌کنند و دروازه ورود به اینترنت تبدیل میشوند.

البته برای رسیدن به این هدف، نیاز به ارتقای فناوری در واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و متاورس است که نتایج آن می‌تواند راه را برای فرصت‌های تبلیغاتی جدید باز کند.

در نهایت، یک دستگاه به صورت عینک، می‌تواند واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) را در یک واقعیت توسعه یافته (XR) ترکیب کرده و جایگزین دستگاه‌های فعلی ما شود.

این دستگاه به‌راحتی، با ردیابی چشم و کنترل‌های حرکتی داخلی کار می‌کند و از عینک معمولی قابل تشخیص نیست و کاربران را از پوشیدن هدست بزرگ و سنگین نجات می‌دهد.

اما تفاوت واقعی بین گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های XR، یک تجربه سه‌بعدی همه‌جانبه و فرصت‌های جدیدی برای تبلیغات است.

تصور کنید که در خیابان راه می‌روید و شخصی را می‌بینید که پیراهن زیبایی پوشیده است. دستگاه XR شما می‌تواند برچسب محصول را با جزئیات مربوط به آن، مانند برند، قیمت، رنگ‌ها و حتی امکان خرید آن به شما نشان دهد.

در واقع تبلیغات به شکل جدیدی به شما نشان داده می‌شود و خرید در یک لحظه انجام خواهد شد.

امروزه می‌توانیم برندهایی را مشاهده کنیم که با VR و AR آزمایش می‌کنند. در آغاز همه‌گیری، American Eagle از فناوری AR اسنپ برای ایجاد یک فروشگاه مجازی پاپ آپ استفاده کرد که به مشتریان این امکان را می‌دهد تا بدون خروج از اتاق، لباس‌های فروشگاه را جستجو کنند.

تجربیات مجازی

برندها و تبلیغ‌کنندگان در متاورس با استفاده از تجربیات مجازی مانند رویدادها، کنسرت‌ها و نمایش‌ها توجه مخاطبان هدف خود را جلب می‌کنند. به طور مثال آریانا گراند و تراویس اسکات هر دو کنسرت‌های مجازی را در Fortnite برگزار کردند.

حتی تبلیغات معمولی خودرو نیز در این دنیای جدید تکامل خواهند یافت و کاربران می‌توانند خودروها را در مسیرهای مسابقه و مسیرهایی با موانع ساخته شده توسط برند و تبلیغ‌کنندگان آزمایش کنند.

با بهبود قابلیت‌های فناوری برای مدیریت محیط‌های مجازی بزرگ‌تر، افراد می‌توانند به طور یکپارچه بین محیط‌های مجازی و فیزیکی حرکت کنند. تصور کنید، کاربران به جای نیاز فیزیکی به یک فروشگاه، اداره یا کارخانه، به سادگی می‌توانند هدست خود را در حالت VR قرار دهند و فوراً از مکان مورد نظر خود بازدید کنند.

در این دنیا، گذاشتن و برداشتن عینک اولین و آخرین کاری است که وقتی از خواب بیدار می‌شویم و به خواب می‌رویم انجام می‌دهیم. ما در تمام روز متصل خواهیم بود.

امروزه بزرگترین چالش‌های برندها و تبلیغ‌کنندگان دستیابی به مخاطبان هدف در زمان مناسب، مکان مناسب و در دستگاه مناسب است و این فناوری تمام این مشکلات را حل خواهد کرد.

اما برای اینکه VR/AR به جریان اصلی برسد، افراد باید بتوانند بدون وقفه بین VR/AR جابه‌جا شوند.

برخلاف آنچه که در بیشتر تبلیغات و رسانه‌های جدید اتفاق می افتد، صنعت تبلیغات باید به جای تحت فشار گذاشتن کاربران با تبلیغات تهاجمی، با دقت قدم بردارد و به رفتارها و ترجیحات مصرف کننده واکنش نشان دهد.

با ایجاد قوانین و مقررات، تبلیغ‌کنندگان، برندها و شرکت‌های تبلیغات با هم کار می‌کنند تا استانداردها و راه‌حل‌های جدید و گسترده‌ای را ایجاد کنند تا اطمینان حاصل شود که تبلیغات VR/AR با تجربه‌ای کارپسند و همراه با حفظ حریم خصوصی دارد.

ابزارهای تبلیغات متنی با ارائه تبلیغات جذاب، تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد. در این بخش پردازش زبان طبیعی (NLP) به هوش مصنوعی کمک خواهد کرد.

به لطف قابلیت بهینه‌سازی خلاق پویا (DCO)، تبلیغ‌کنندگان از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای تکرارهای بی‌پایان تبلیغات با استفاده از دارایی‌های مورد تأیید برند استفاده خواهند کرد و با الگوریتم‌های یادگیری ماشینی (ML)، عملکرد خود را بهبود می‌بخشند، که از توانایی‌های انسان فراتر است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها