تجربه رانندگی با لامبورگینی اوراکان اوو اسپایدر 2020

0
674

وقتی پوشش روی دکمه استارت را بالا زده و انگشتتان یکی از جذاب‌ترین دکمه‌های استارت خودرو در سراسر دنیا را لمس کند، نیروگاه 10 سیلندر 5.2 لیتری 631 اسب بخاری لامبورگینی اوراکان اوو اسپایدر از خواب برمی‌خیزد.

به گزارش کالاسودا به نقل از پدال، این نسخه در واقع به‌روزرسانی جذابی از سوپرکار روباز لامبورگینی بوده و قدرت بیشتری دارد تا مثل همیشه کمی بالاتر از پسرعموی خود یعنی آئودی R8 اسپایدر قرار گیرد. این خودرو همچنین به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر از R8 بوده و البته به همان اندازه اسب‌های بیشتری هم دارد.

لامبورگینی اوراکان اوو اسپایدر

وقتی پدال شیفتر را بکشید اوراکان به جاده شلیک می‌شود. سواری خودرو در سرعت‌های پایین و با توجه به استانداردهای سوپرکارها خوب است اما وقتی حالت‌های گیراتر اسپورت یا کورسا را انتخاب کنید، سواری خودرو کاملاً سفت می‌شود. سیستم بالا برنده ارتفاع خودرو که به‌صورت سفارشی وجود دارد تا 40 میلی‌متر ارتفاع جلوی اوراکان اوو اسپایدر را بالا می‌برد و اگرچه آپشنی 2710 دلاری است اما برای چنین سوپرکاری بسیار ضروری جلوه می‌کند.

لامبورگینی اوراکان اوو اسپایدر

اما وقتی سرعت ‌بالا برود پایداری خودرو فوق‌العاده زیاد خواهد بود. هیچ نشانی از تکان در بدنه وجود نداشته و سیستم چهار چرخ محرک نیز حس اطمینان بسیار بالایی را به راننده تزریق می‌کند. تغییر لاین حرکتی هم که به مدد سیستم هدایت گشتاوری و فرمان پذیری چرخ های عقب صورت می‌گیرد تقریباً در یک چشم بر هم زدن انجام می‌شود. تنها نکته‌ی قابل‌ذکر به فرمان سبک لامبورگینی مربوط می‌شود که آن حس نهایی انتقال احساس را ندارد.

لامبورگینی اوراکان اوو اسپایدر

اما این پیشرانه است که همه‌چیز را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. با قدرت 631 اسب بخاری که در دور 8 هزار تولید می‌شود، شتاب گیری خودرو وحشیانه خواهد بود. هیچ‌چیزی در جاده جایگزین لذت رساندن دور موتور یک لامبورگینی به ردلاین نمی‌شود. صدای تولیدی این نیروگاه بی‌رحم هم بسیار جذاب و ضداجتماعی بوده و هیچ‌گاه از شنیدن آن خسته نخواهید شد.

لامبورگینی اوراکان اوو اسپایدر

اما در واقعیت شاید نتوان در جاده‌های عمومی با اوراکان اوو اسپایدر تاخت‌وتاز کرد ولی حتی در روزهای سرد زمستانی نیز همه‌چیز مهیای یک سواری هیجان‌انگیز است. شاید فراری و مک لارن پیشرانه‌های توربوی فوق‌العاده‌ای تولید کرده باشند اما هیچ‌کدام صدای هیجان‌انگیز نیروگاه 10 سیلندر اوراکان را ندارند.

باز کردن سقف شما را وارد دنیای جدیدی می‌کند. کمی باد در کابین می‌پیچد و صندلی‌های گرم‌کن دارد قوی باعث می‌شوند حتی در هوای سرد نیز از وضعیت موجود لذت ببرید؛ اما باید یک حقیقت را بپذیرید و آن اینکه سواری طولانی‌مدت با سوپرکارها می‌تواند کل بدن شما را خسته کند.

لامبورگینی اوراکان اوو اسپایدر

نشستن روی صندلی‌های اسپورت نیازمند حرکات کششی بوده و برخلاف صندلی برخی خودروها که بیشتر مناسب برخی بدن‌های خاص هستند، صندلی‌های اوراکان بین افراد تبعیضی قائل نمی‌شود. در واقع تمامی تیم تست کننده اوراکان حسی مشابه درباره صندلی ها و ارگونومی کابین خودرو داشتند.

لامبورگینی اوراکان اوو اسپایدر

اما برخی افراد کابین خودرو را اندکی شلوغ دانسته و ارتباط برقرار کردن با آن را سخت می‌دانند؛ و افراد قدبلند نیز مشکلاتی را در نشستن روی صندلی خواهند داشت.

لامبورگینی اوراکان اوو اسپایدر

اولین موضوع انتقاد برانگیز به روشن کردن پشت آمپرها مربوط می‌شود. وجود پدال‌های تعویض دنده بزرگ باعث شده استفاده از اهرم‌های سنتی امکان‌پذیر نباشد و به همین خاطر لامبورگینی دکمه‌ای کوچک در سمت چپ فرمان تدارک دیده است که راننده را کاملاً عصبی می‌کند! مورد دیگر هم به نبود اندروید اتو حتی در صورت سفارش بسته 2440 پوندی گوشی هوشمند مربوط می‌شود.

لامبورگینی اوراکان اوو اسپایدر

و این تنها بخش کوچکی از آپشن های گران‌قیمت لامبورگینی است. دوربین دنده‌عقب 1440 پوند قیمت دارد و برای نگهدارنده فنجان باید 540 پوند بپردازید! رنگ نارنجی بدنه بسیار جذاب به نظر می‌رسد اما برای آن باید 10 هزار پوند کنار بگذارید. اگر دیگر آپشن ها را نیز انتخاب کنید باید در کل 44750 پوند از این بابت پرداخت نمایید.

لامبورگینی اوراکان اوو اسپایدر

البته خودروهایی همچون لامبورگینی هرگز با ارزش در برابر مبلغ پرداختی توصیف نمی‌شوند و اوراکان اوو اسپایدر هم به قدری پرفورمنس و هیجان را ارائه می‌کند که اصلاً به یاد قیمت آن نمی‌افتید. این خودرو یک سر و گردن بالاتر از آئودی R8 قرار دارد و قیمتش هم مؤید این نکته است.

لامبورگینی اوراکان اوو اسپایدر

لامبورگینی اوراکان اسپایدر اوو یک سوپرکار 10 سیلندر با میزان جلب‌توجه فوق‌العاده زیاد است. اگرچه سواری مدل کوپه اندکی بهتر است اما نسخه اسپایدر صدا، هیجان و جذابیت بیشتری داشته و در واقع همانی است که باید باشد. سواری خودرو سفت، صندلی ها بسیار بد و ارگونومی سوال برانگیز است اما این نقاط ضعف کوچک اصلاً روی کلیت خودرو تأثیر نمی‌گذارند.

مشخصات لامبورگینی اوراکان اوو اسپایدر

  • قیمت: 181781 پوند
  • پیشرانه: 10 سیلندر 5.2 لیتری
  • قدرت/گشتاور: 631 اسب بخار/600 نیوتون متر
  • گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.1 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 325 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 14.2 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع

autoexpress

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها