تحریم 38 شرکت وابسته به هوآوی توسط ایالات متحده

0
39

روز دوشنبه، BIS (دفتر صنعت و امنیت) آمریكا در وزارت بازرگانی اعلام كرده است كه دیگر هواوی به تراشه‌های ساخت ایالات متحده دسترسی نخواهد داشت. اما طبق اعلامیه مطبوعاتی، هواوی با خرید این تراشه‌های آمریکایی از طریق شرکت‌های شخص ثالث توانسته این ممنوعیت را دور بزند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gsmarena، وزارت بازرگانی آمریكا 38 شركت در 21 كشور را كه مستقیماً به هواوی وابسته هستند، ممنوع اعلام خواهد کرد.

ویلبور رأس، وزیر بازرگانی ایالات متحده گفت: درحالی که دسترسی [هوآوی] به فناوری ایالات متحده آمریکا را محدود کرده‌ایم، اما هواوی و شرکت‌های وابسته به آن از طریق شرکت‌های ثالث از فن آوری ایالات متحده استفاده کرده و این ممنوعیت‌ها را دور زده‌اند. در این راستا ما قصد ممنوعیت این شرکت‌ها را داریم. این اقدام چند جانبه نشانگر تعهد مداوم ما در جلوگیری از اقدامات هواوی در انجام این کار است.

همه چیز در بیانیه مطبوعاتی، هوآوی را از انجام تجارت با شرکتهای بزرگ فناوری ایالات متحده محدود می‌کند.

به گفته APNews در اوایل ماه جاری با استناد به یک مدیر اجرایی هواوی، این شرکت در بخش پردازنده های خود دچار مشکل شده است و باید درنهایت تولید پردازنده‌های سطح بالای Kirin خود را متوقف کند. شاید ماه می 2021 خبرهای بهتری برای هواوی به ارمغان بیاورد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها