تحول در نحوه‌ی خرید از خرده فروشی‌ها با متاورس

0
44

آیا متاورس نحوه خرید ما را به صورت چشمگیری تغییر خواهد داد؟ احتمالاً بله، اما فناوری محرک آن حداقل یک دهه طول می‌کشد تا به جریان اصلی تبدیل شود. با این حال، شرکت‌های خرده‌فروشی می‌توانند با تجدیدنظر در فناوری و نحوه خرید مشتری، خود را آماده کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، برای تجربه‌ی خرید متاورس چقدر زمان مانده است و فناوری امروزی چقدر از این تحول دور هستند؟

انتظار می‌رود متاورس به سرعت رشد کند. گارتنر پیش بینی می‌کند که تا سال 2026، 15 درصد از مردم حداقل یک ساعت در روز را در متاورس سپری خواهند کرد.

طبق یک مطالعه Accenture، 71٪ از مدیران مورد بررسی می‌گویند متاورس برای تجارت خوب است و 42٪ می‌گویند که یک انقلاب خواهد بود.

برای کسب‌وکارها، متاورس می‌تواند راهی جدید برای تعامل با مشتریان و افزودن «دکمه‌ی فیزیکی» به ویترین محصولات و خدمات آنلاین باشد.

در بخش خرده فروشی در اوایل سال جاری، برندهایی مانند Shopify و Contentstack متاورس را به عنوان یکی از برترین روندهای تجارت الکترونیک در سال 2022 معرفی کردند.

یکی دیگر از نمونه‌های خرده فروشی بازی Balenciaga است که یک فروشگاه مجازی در بازی Fortnite ایجاد کرد.

اما تا زمانی متاورس شرایط خرید را بهتر، سریع‌تر ویا ارزان‌تر نکند، در خرده‌فروشی‌ها مؤثر نخواهد بود.

فناوری امروز چقدر از این تحول دور است؟

اکنون متاورس وجود دارد. پلتفرم‌های بازی مانند SteamVR، PlaystationVR یا Horizon متا در دسترس هستند. در همه این پلتفرم‌ها می‌توانید در دنیای مجازی حرکت کنید و چیزهایی بخرید.

این روزهای اولیه است و هنوز زمان زیادی باقی مانده است.

در مورد پذیرس مشتریان؛ طبق نظرسنجی که در بین پاسخ دهندگان بین 18 تا 59 سال  انجام شد، نشان داد که تقریباً نیمی از پاسخ دهندگان (48٪) هرگز اصطلاح “metaverse” را نشنیده اند و تنها 5٪ مشتاق آن هستند.

نزدیک به نیمی از پاسخ دهندگان (47٪) فقط به طور مبهم با این اصطلاح آشنا هستند و هنوز نمی‌دانند چگونه از آن استفاده کنند.

آماده سازی شرکت خرده فروشی برای متاورس

متاورس در خرده فروشی باید شرایط زیر را مهیا کند:

  • سادگی مراحل خرید
  • طراحی کاربر پسند
  • شخصی سازی، بومی سازی و چندین زبان در وب سایت
  • تجربه خرید بدون مشکل

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها