تخلف چند میلیاردی یک پیام رسان داخلی

0
328

یک پیام رسان داخلی متهم به تخلف چند میلیارد تومانی شد.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، روز گذشته درخصوص خرید 50 میلیاردی یک پیام رسان داخلی با دلالی دو چهره مشهور سندی در کدال بورس منتشر شد.

بنابراین گزارش، عصر روز پنجشنبه خبری درباره یک فرار مالیاتی بزرگ از سوی یک شرکت ایرانی که صاحب امتیاز یک پیام رسان است منتشر شد و دقایقی بعد از انتشار این خبر، وزارت ارتباطات موضوع را به بازرسی کل کشور ارجاع داد.

گفته شده که بر اساس اعداد و ارقامی که در گزارش حسابرس مستقل و بازرس این شرکت آمده چند نکته حائز اهمیت است که نشان می‌دهد مشکلاتی وجود دارد.

مسئله‌ اول بحث زیان‌ده بودن این پیام‌ رسان است و بر اساس این سند که در کدال منتشر شده، اگر شرکت ایرانی این پیام‌ رسان را با اطلاع از زیان‌ده بودن خریداری کرده باشد، میزان مالیات شان کمتر می‌شود.زیرا بر اساس قانون، شرکت های زیان‌ده از پرداخت مالیات 22.5 درصد مستثنی هستند.

در حالیکه این شرکت باید مانند دیگر شرکت های سهامی عام «افشای اطلاعات با اهمیت» را در دستور کار خود قرار می‌داد و این موضوع را به اطلاع سهامداران خود می‌رساند. خرید یک شرکت زیان‌ده باید برای سهامداران شرکت خریدار توجیه اقتصادی داشته باشد.

مورد بعدی این است از آنجایی که 40 درصد از پول خرید این شرکت را دولت پرداخت کرده، این کار برای دولت نیز می‌بایست توجیه اقتصادی داشته باشد. علاوه بر این باید از هیات مدیران و سهامداران مجوز کسب می‌کرد.

این خبر هنوز از سوی آن پیام رسان و شرکت مذکور تائید یا تکذیب نشده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها