تردید کمپانی‌های بزرگ برای سفر به آسیا به دلیل کروناویروس

0
568

شیوع بیماری کروناویروس باعث شده تا شرکت‌های سرمایه گذاری بزرگ اروپایی در سفر به آسیا دچار تردید شوند. در این میان بیشتر شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود به کشورهای آسیایی از جمله چین را متوقف کرده‌اند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از businessinsider، کروناویروس بر روی اقتصاد جهانی تأثیر بسیار زیادی داشته است و در این راستا بسیاری از شرکت‌های سرمایه گذاری سفرهای خود به چین را کنسل کرده‌اند.

کروناویروس موسوم به COVID-19 که از ماه دسامبر بیش از 2 هزار و 800 نفر را کشته و بیش از 82000 نفر را در جهان آلوده کرده به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است. طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، این بیماری زمانی گسترش می‌یابد که فرد آلوده سرفه یا عطسه کند، و افراد دیگر در اطراف آنها نفس بکشند یا آن را لمس کنند.

کمپانی Talis Capital، یک شرکت سرمایه گذاری مستقر در لندن و یکی از پشتیبانان اولیه امنیت فضای مجازی اعلام کرد که همه سفرهای به چین و آسیا را لغو کرده است.

Matus Maar، مدیریت و بنیانگذار این شرکت در گفتگو با Business Insider اظهار داشت: “ما در چین هم سرمایه گذاری کرده‌ایم و هم سرمایه گذار داریم؛ آن‌ها خودشان سفرهایشان را محدود می‌کنند و در خانه کار می‌کنند “. وی در پاسخ به این سؤال که تأثیر ویروس بر صنعت فناوری جهانی چقدر است، گفت: در حالی که زنجیره تولید و تأمین چین تضعیف شده است، تأثیر کروناویروس بر صنعت فناوری جهان بسیار زیاد خواهد بود.

با توجه به اینکه بیشتر افراد در خانه‌هایشان کار می‌کنند به مرور فروش آنلاین رونق بیشتری خواهد داشت. اگر اوضاع چند برابر بدتر شود، تجارت آنلاین همچنان رونق خواهد داشت و تجارت آفلاین بدتر می‌شود.

همانطور که در خبرها شنیده‌اید؛ اپل در اوایل این ماه هشدار داد که به دلیل شیوع کرونا ویروس به اهداف درآمد خود در ماه مارس دست نخواهد یافت.

در همین حال، OMERS Ventures، که قبلاً در Shopify و Crunchbase سرمایه گذاری کرده بود، گفت: تهدید اقتصادی ناشی از لغو برنامه‌های سفری به آسیا از خطر سلامتی بیشتر است.

هری بریگز، مدیریت مستقر در لندن، گفت: “مشكل این است كه مسافرت بخش بزرگی از كار ما در مراكز تبلیغاتی است. بنابراین ما تا مدت زیادی نمی‌توانید با این روال دوام بیاوریم. البته در صورت بازگشت به روال عادی به توصیه‌های دولت و توصیه‌های پزشکی عمل خواهیم کرد.

Jungle Ventures، مستقر در سنگاپور، به Business Insider گفت “مطمئن است” این بحران طی ماه‌های آینده فروکش خواهد کرد.

Amit Anand، رئیس مؤسسه، گفت: ” این ویروس تجارت را کمی مختل کرده و ما شاهد تأثیرگذاری آن بر بورس‌های جهانی هستیم. وی افزود: “دولت سنگاپور اقدامات كامل و هماهنگی را برای كاهش خطر و جلوگیری از شیوع ویروس انجام داده است و ما اطمینان داریم که بحران تا دو ماه آینده فروکش خواهد کرد.”

در ایالات متحده، شرکت سرمایه گذاری آندرسن هوروویتس از بازدید کنندگان خواست که از اقدامات پیشگیرانه استفاده کند.

دولت انگلستان در حال حاضر توصیه‌ای كلی برای سفر به آسیا ندارد، اما در صورت بازدید افراد از مناطقی مانند سرزمین‌های اصلی چین، بخش‌هایی از كره و ایتالیا باید به مدت 14 روز در خانه در قرنطینه بمانند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها