ترس کوالکوم از سامسونگ درباره کپی کردن از تراشه اسنپ دراگون 865

0
365

گزارش جدید نشان می‌دهد تراشه ساز آمریکایی از بیم اینکه سامسونگ از روی محصول اسنپ دراگون 865 کپی کند، برای تولید آن را به TSMC تایوان داده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از فون ارنا، «بیزینس کوریا» در این باره نوشت کوالکوم معمولا خودش تراشه را طراحی کرده و برای تولید به شرکای خود می دهد.

در مورد اسنپ دراگون 855 و 855 پلاس نیز همین اتفاق رخ داد و در نهایت تراشه 7 نانومتری را صنایع نیمه هادی تایوان/ TSMC ساخت.

اما برای ساخت اسنپ دراگون 865، کوالکوم در نظر داشت تا سامسونگ این کار را بر مبنای معماری 7 نانومتری انجام دهد اما در آخرین لحظات تصمیم خود را تغییر داده و دوباره از تایوانی‌ها خواست تا تولید را انجام دهند.

دلیلش ساده است!

در حالی که TSMC تایوان بزرگترین تشکیلات کارخانه‌ای مستقل در جهان محسوب می‌شود{که برای اپل هم کار می‌کند}، سامسونگ برای محصولات خود تراشه می سازد که معروفترین آنها سری اگزینوس است.

اما کوالکوم از این ترسیده است که سامسونگ از طراحی تراشه‌های کوالکوم در جهات تقویت تراشه‌های اگزینوس خود سوء استفاده کند و به همین دلیل به کره‌ای‌ها تولید 865 را نداده است.

اما جالب‌تر اینکه سامسونگ گلکسی سری اس 11 را با تراشه اسنپ دراگون 865 راهی بازار خواهد کرد و در برخی بازارها نیز با اگزینوس.

معمولا اگزینوس راهی بازارهایی غیر از آمریکا، اروپا و ژاپن می‌شود.

در این گزارش آمده است که مدیران سامسونگ به این نتیجه رسیده‌اند که اسنپ دراگون 865 بهتر از اگزینوس 990 است.

اسنپ دراگون 865 جدیدترین هسته‌های پردازش ARM موسوم به Cortex-A77 را در خود جای داده، در حالی که اگزینوس 990 از کورتکس A76 استفاده می‌کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها