ترفندهایی برای مدیریت تب‌ ها در گوگل کروم

0
2094

آیا در حین کار با مرورگر کروم، تعداد زیادی تب و صفحه باز می‌کنید که در نهایت شما را سردرگم می‌کند؟ نگران نباشید این مطلب در زمینه‌ی مدیریت صحیح تب‌ های گوگل کروم به شما کمک خواهد کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از زد دی نت، بیشتر کاربران در حین کار با کامپیوتر و مرورگر کروم تعداد زیادی برگه یا همان تب را باز می‌کنند. این شرایط می‌تواند کاربر را سردرگم کرده و کنترل کمتری بر روی این تب‌ها و عملکرد خود داشته باشد. با این راهنما می‌توانید به‌صورت بهینه‌تر و با کارایی بیشتری با مرورگر کروم کار کنید.

روش‌هایی برای مدیریت تب‌ ها در گوگل کروم

از تب‌ های کروم به صورت بوکمارک استفاده کنید.

از بوکمارک ها یا همان نشانک‌ها استفاده درستی داشته باشید. بنابراین اگر به برخی تب‌ها نیاز دارید؛ آن‌ها را بوکمارک کرده و ببندید. صرفاً به این خاطر که قرار است یک تب را بعد از چند ساعت بررسی کنید؛ آن را باز نگه ندارید.

از کلیک راست استفاده کنید.

اولین نکته مهم در استفاده از تب‌های باز کروم، استفاده از قابلیت کلیک راست است. بر روی تب موردنظر کلیک راست کرده و گزینه‌های موجود را بررسی کنید. در این قسمت ویژگی‌های جالبی را مشاهده خواهید کرد.

  • باز کردن یک تب جدید در سمت راست
  • بارگیری مجدد تب موردنظر
  • کپی کردن
  • پین کردن تب
  • بی‌صدا کردن سایت
  • بستن
  • بستن تب‌های دیگر
  • بستن تب‌ها در سمت راست

این موارد می‌توانند در مدیریت تب‌های گوگل کروم به شما کمک کنند. سه مورد از مفیدترین آن‌ها کپی کردن Duplicate، پین کردن تب Pin Tab و بی‌صدا کردن سایت Mute Site است.

استفاده از افزونه‌ها /Extensions  برای مدیریت تب‌های در کروم

یکی دیگر از روش‌های مدیریت تب‌ها کروم استفاده از افزونه‌ها خاص است. این افزونه‌ها بسیار مفید هستند اما اگر تعداد آن‌ها زیاد باشد؛ منابع بیشتری از سیستم شما را اشغال کرده و در نهایت باعث کند شدن مرورگر و سیستمتان خواهد شد.

سه مورد از بهترین افزونه‌های برای مدیریت تب در کروم، افزونه‌های OneTab، Session Buddy و The Great Suspender نام دارند.

افزونه مفید دیگری به نام Tab Snooze در دسترس است که از آن می‌توانید برای باز کردن تب‌ها و مدیریت آن‌ها در آینده استفاده کنید.

چگونه می‌توان چند تب کروم را با هم انتخاب کرد؟

برای این کار دکمه CTRL را در Windows یا Command در Mac نگه دارید و سپس بر روی زبانه‌هایی که می‌خواهید کلیک کنید. بعد از انتخاب چند تب می‌توانید بر روی آن کلیک راست کرده و عملکردهای مختلفی را به صورت هم زمان بر روی آن‌ها اعمال کنید.

در صورت بستن یک تب و صفحه در کروم به صورت اشتباهی چه‌کار کنیم؟

اگر به اشتباه یکی از تب‌های کروم را بستید؛ با اعمال دکمه ترکیبی Ctrl-Shift-T در ویندوز یا Command-Shift-T در Mac می‌توانید دوباره آن را باز کنید.

درصورتی‌که مرورگر کروم به صورت ناگهانی بسته شد و تمام تب‌های کروم از بین رفت؛ چه‌کار کنیم؟

راهی برای بارگیری مجدد تمام برگه‌هایی که قبلاً باز کرده‌اید وجود دارد. برای این کار به تنظیمات/Settings بروید (ساده‌ترین راه برای انجام این کار تایپ عبارت chrome://settings/ در نوار آدرس و فشار دادن ENTER است)، سپس به بخش پایین صفحه رفته و قسمت On start-up را پیدا کنید و گزینه Continue where you left off را فعال نمایید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها