ترکیب نسل پنجم اینترنت و هوش مصنوعی در 2019

0
283

به مناسبت روز جهانی ارتباطات،قرار است که کشورهای جهان به ترکیب نسل پنجم اینترنت و هوش مصنوعی در سال 2019 بپردازند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، دبیرکل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) در پیامی، «کاهش شکاف استانداردسازی بین کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه» را به عنوان شعار پنجاهمین سالروز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی اعلام کرد.

هولین ژائو در آستانه ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیامی با اشاره به اینکه اتحادیه جهانی ارتباطات در سال جاری بر کاهش شکاف استانداردسازی تمرکز می‌کند، عنوان کرد: «تدوین استانداردها، یکی از ارکان اساسی مأموریت‌های ITU، به عنوان آژانس تخصصی سازمان ملل در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات است . اگر دوست دارید به اینترنت وصل شوید، از تماشای یک رویداد ورزشی در تلویزیون لذت ببرید، در ماشین خود رادیو گوش کنید یا از گوشی هوشمند خود فایل تصویری تماشا کنید، این استانداردهای ITU هستند که این امکان را فراهم می‌سازند.»

وی افزود: «استانداردهای آتی نسل پنجم شبکه‌های موبایل (۵G)، به ویژه اگر با هوش مصنوعی ترکیب شوند، طیف وسیعی از برنامه‌های کاربردی را پشتیبانی خواهند کرد که به زودی از آنها بهره‌مند خواهیم شد؛ از اتومبیل‌های خودران گرفته تا شهرهای امن و هوشمند.»

هولین ژائو در این پیام، از کشورهای عضو ITU، صاحبان صنایع، شرکت‌های کوچک و بزرگ و دانشگاه‌ها، همچنین آژانس‌های خواهرخوانده سازمان ملل، شرکای خود و همه سهامداران درخواست کرده است از برنامه «کاهش شکاف استانداردسازی ITU » که رفاه و کامیابی برای همه را در پی خواهد داشت، حمایت کنند.

یادآور می شود، دستیابی به نسل پنجم اینترنت و هوش مصنوعی رقابت اصلی کشورهای جهان در سال 2019 است که برای روز ارتباطات آن را اصل قرار داده اند.

ایران نیز در زمینه رسیدن به نسل پنجم اینترنت را در دستور کار قرار داده است تا از استانداردهای جهانی در زمینه ارتباطات عقب نماند. اگرچه هنوز گزارشی از روند اجرای این پروژه منتشر نشده اما اعلام شده که در سال 98 ایران به این فناوری دست خواهد یافت.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها