تسلا مدل Y برنده جایزه بهترین خودرو خانوادگی جدید شد

0
75

وب سایت انگلیسی AutoTrader جایزه بهترین خودرو خانوادگی جدید را به تسلا مدل Y‌ در سال ۲۰۲۳ داد.

به گزارش کالاسودا، کابین مینیمالیستی، صفحه لمسی مرکزی بزرگ و چشمگیر، برد باتری و شتاب بی دردسر، دلایل اصلی برای انتخاب این خودرو به عنوان بهترین خودرو خانوادگی در انگلیس از سوی اتوتریدر اعلام شد.

همچنین افزایش ظرفیت بار در صندوق عقب، فضای سر اضافی و موقعیت رانندگی بالاتر در مقایسه با مدل ۳ و دسترسی آسان به شبکه سوپرشارژ سریع DC از دلایل دیگر برای انتخاب خودرو برقی آمریکایی به عنوان بهترین خودرو خانوادگی مد نظر قرار گرفت.

البته معمولا انگلیسی‌ها یک هاچ بک جمع و جور را به عنوان خودرو خانوادگی انتخاب می‌کنند اما این بار متفاوت عمل کرده و کراس اوور کوچک آمریکایی را ترجیح دادند.

البته سلیقه آمریکایی‌ها به عنوان خودرو خانوادگی برای ۴ نفر با اسباب و اثاثیه فراوان با انگلیسی‌ها فرق داشته و مثلا cars.com خودرو تسلا مدل Y را به عنوان بهترین خودرو برقی سال ۲۰۲۲ انتخاب کرده است.

همچنین IIHS نیز رتبه بسیار مورد تقاضا برای ایمنی برتر به آن داده و Euro NCAP نیز لقب ایمن ترین شاسی بلند کوچک را به مدل Y‌ داد و ۵ ستاره از ۵ را به دلیل سطح حفاظت از افراد داخل کابین حین تصادف داد.

به نظر می‌رسد عموم مردم نیز کراس اوور سطح پایه تسلا را خرید خوبی می‌دانند و به همین خاطر است که با فروش ۲۶۷۲۰۰ دستگاه از آن با لقب پرفروش‌ترین خودرو جهان در ۳ ماهه اول ۲۰۲۳ روبرو شدیم.

گفتنی است تویوتا کرولا با ۲۵۶۴۰۰ دستگاه در رتبه دوم ایستاد.

قیمت پایه تسلا مدل Y برای نسخه چهار چرخ محرک دو موتوره قبل از مشوق مالیاتی ۴۷۷۴۰ دلار است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها