تصاویر رونمایی از متفاوت ترین مرسدس بنز تاریخ

0
906

مرسدس بنز از متفاوت ترین خودرو خود به نام Vision One-Eleven الهام گرفته از بنز کلاسیک 1970 C111 با درهایی به شکل بال پرنده رونمایی کرد.

به گزارش کالاسودا، خودرو برقی به صورت نمونه مفهومی یک محصول آینده گرا مربوط به سالهای ۲۰۵۰ است و بازنویسی کامل یک محصول متعلق به عصر دیسکو است که در مرکز طراحی بین‌المللی مرسدس بنز در کارلزباد کالیفرنیا ساخته شده است.

البته نسخه اصلی ۱۹۷۰ مجهز به موتور چهار روتوری دوار، پنج سیلندر دیزلی و توربو شارژ ۸ سیلندر بود اما مدل Vision One-Eleven جسورانه و منسجم طراحی شده است.

البته درهای آن به شکل بال پرنده {Gull wing} گوشزدی هم به 300SL 1954 است و قسمت جلویی بیضی شکل با سه دریچه پیوندی آشکار با C111 را نشان می‌دهد.

چراغ‌های دایره‌ای دوتایی و رنگ آمیزی مشکی دریچه دوقلوی کاپوت، نمونه اولیه ۱۹۷۰ را به خاطر می‌آورد،هرچند اکنون مستقیما به سقفی به سبک سایبان منتهی می‌شود.

اما در هر حال Vision One-Eleven از زبان طراحی مرسدس EQ {طراحی یک کمان} با ظاهری منحنی و رو به جلو در کابین بهره می‌برد و شکلی آینده گرا به آن می‌بخشد.

بدنه هواپیما مانند این خودرو روی کیت فضایی قرار گرفته و شامل شکافنده‌های جلو و جانبی و یک دیفیوزر تهاجمی در عقب است که رنگ نارنجی و مشکل مدل کلاسیک C111 را به صورت کاربردی روی ظاهر آن مشاهده می‌کنیم.

مدل Vision دو اینچ قدبلندتر از نسل قبلی است که از فناوری یک تکه و منظم برای یک وسیله نقلیه برقی بهره برداری شده که کمی از حد معمول مدل‌های برقی کم ارتفاع‌تر است.

موتورهای برقی Vision One-Eleven واقع در محورها، طراحی شده توسط شرکت تابعه YASA برخلاف موتورهای کششی موجود روی مرسدس‌های برقی، ۶۶ درصد تراکم بیشتری داشته و به مهندسان برای نصب انعطاف بیشتری داده  و موقعیت نصب در قسمتهای پایین‌تر را می‌دهد.

در خودرو Vision One-Eleven قوس متمایز و برجسته روی چرخ‌ها نشان می‌دهد موتورها روی محورهای نزدیک چرخ قرار گرفته و احتمالا ۴ موتور مجزا با مجموع ۱۰۰۰ کیلووات یا ۱۳۰۰ اسب بخار قدرت را در خود جای می‌دهند.

البته این اعداد و ارقام هنوز در حد تئوری است و مدل مفهومی Vision One-Eleven یک تمرین استایل و نه بستری برای ازمایش پیشرانه محسوب می‌شود.

قرار گرفتن موتور در قسمتهای پایین‌تر خودرو، به نفع فضای داخل کابین بوده و صندلی‌های سطلی، مانند خودروهای مسابقه‌ای فرمول یک، پای سرنشین را بالاتر قرار می‌دهد و به لطف شیشه‌های سایبانی تمام قد و داشبورد باریک که نزدیک پایه شیشه جلو باز می‌شود، حس مطبوعی را به سرنشینان می‌دهد.

فضای داخلی مزین به واقعیت افزوده است و دکمه‌های مجازی برای سرگرمی و ناوبری به صورت شناور قرار دارند.

قرار است این نمونه مفهومی با موتور محوری YASA به دلیل وزن نسبتا سبک و خروجی بالا روی محصولات آینده AMG تولید شود و مدل Vision One-Eleven با طراحی آینده گرا، اگرچه ویژگی نمایشی دارد، اما لذت چشیدن آینده را برای عاشقان فناوری فراهم آورده است.

 

   

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها