تصمیم دولت کانادا درباره هواوی منوط به تصمیم انگلیس است

1
994
تصمیم دولت کانادا درباره هواوی منوط به تصمیم انگلیس است

با افزایش فشارهای سیاسی به دولت ترودو برای تصمیم گیری برای همکاری یا عدم همکاری با هواوی، کارشناسان می‌‌گویند کانادا به تصمیم انگلیس درباره هواوی نگاه خواهد کرد و سپس اعلام نظر خواهد کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از گلوبال‌نیوز، احزاب محافظه‌کار کانادایی به دولت لیبرال ترودو فشار آورده‌اند تا از خط آمریکا مبنی بر تحریم هواوی دنباله‌روی کند اما ترودو نگاه اصلی خود را روی دولت بوریس جانسون متمرکز کرده تا ببیند انگلیس چه تصمیمی در این زمینه خواهد گرفت.

توسعه شبکه 5جی ارتباطات سریعتری را به مردم می‌دهد و با افزایش ظرفیت داده برای پاسخگویی به تقاضای بی وقفه برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های در حال ظهور مانند واقعیت مجازی و رانندگی خودران، بیش از پیش به اینترنت پیوند می‌یابد.

در کانادا هواوی، اریکسون سوئد و نوکیای فنلاند کاندیدای اصلی برای توسعه 5جی هستند که قرار است به شرکتهای مخابراتی مانند BCE و Telus در ساخت و توسعه شبکه 5جی کمک کنند.

محافظه‌کاران به لیبرال‌ها فشار آورده‌اند تا دور هواوی خط بکشند.آنها مدعی هستند که جاسوسی پکن روی کانادا از طریق 5جی آسان می‌شود و دیتای مشتریان کانادایی به دست چینی‌ها می‌افتد.

مشاور امنیت ملی ترامپ در کنفرانس هالیفاکس در ماه نوامبر گذشته ادعا کر اگر اوتاوا به هواوی اجازه توسعه 5جی را دهد، مانند اسب تراوا عمل کرده است.

«کونگ پی وو» سفیر چین در کانادا اتهامات علیه هواوی را بی پایه و اساس خواند.

هواوی هم اعلام کرده دولت چین کنترلی بر این سازمان ندارد و آنها جاسوس دولت چین یا هر کشور دیگری نیستند.

«بنجامین هووس» قائم مقام هواوی کاناداگفت این کمپانی 650 میلیون دلار در اوتاوا،تورنتو،واترلو، اونتاریو، مونترال، ونکوور و کبک سرمایه‌گذاری کرده و شبکه 4 جی در کانادا را توسعه داده و تاکنون موردی به عنوین شکایت نیز علیه هواوی مطرح نشده است.

استرالیا و آمریکا به عنوان دو متحد کانادا، توسعه 5جی را از هواوی در کشور خود گرفته‌اند اما کانادا و دولت ترودو به تصمیم انگلیس و دولت بوریس جانسون درباره هواوی نگاه خواهد کرد و سپس تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

«بنجامین هووس» اعلام کرده است سوای تصمیم نهایی درباره 5جی، هواوی به مشتریان کنونی خود در کانادا احترام گذاشته و به همکاری خود با آنها ادامه خواهد داد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
حسن
حسن
4 سال پیش

دارند به چین و هواوی حسودی می کنند. از غربی ها بعیده. مگه نمی گن رقابت؟