تغییر استراتژی اپل در سال 2020 با عرضه آیفون 12

0
1843

اپل از سال 2017 بدین سو،  هر سپتامبر سه گوشی پرچم‌دار معرفی کرده است. اما تحلیلگران JP Morgan معتقدند که این کمپانی در حال بازتعریف یک استراتژی جدید و تغییر روش عرضه آیفون است که با ارائه آیفون 12 سال آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از فون‌آرنا، تحلیلگران JP Morgan بر این باورند که اپل در حال توسعه چهار گوشی هوشمند پرچم‌دار 5 جی است. این گوشی طبق شایعات با اندازه‌های 5.4 و 6.7 اینچی در کنار دو دستگاه 6.1 اینچی ارائه می‌شوند. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که دو مدل مارک پرو و دو مدل استاندارد وجود خواهد داشت. درواقع در کنار آیفون 12 و آیفون 12 پلاس استاندارد، دو گوشی دیگر با نام‌های آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس نیز ارائه خواهد شد.

آیفون 12 استاندارد در دو اندازه عرضه می‌شود

آیفون 12 استاندارد در دو مدل کوچک و بزرگ ارائه می‌شود. مدل کوچک‌تر همانند گوشی آیفون 11 از دو دوربین بهره خواهد برد و صفحه‌نمایش به‌کاررفته در آن از نوع OLED و مشابه با پنل آیفون 11 پرو است.

اپل با ارائه یک آیفون 12 کوچک‌تر قصد دارد کاربران گوشی‌های آیفون 5 / SE و آیفون 6/7/8 را دوباره به خود جذب کند. این کاربران به دنبال مدل‌های جمع‌وجور هستند و آیفون 12 با اندازه 5.4 اینچی می‌تواند نیازهای آن‌ها را رفع کند.

اگر گوشی‌های کوچک و جمع‌وجور دوست ندارید و به علت قیمت زیاد به دنبال مدل پرو نیستید؛ اپل آیفون 12 استاندارد را در یک اندازه دیگر (6.1 اینچی) ارائه خواهد داد؛ البته نام آن مشخص نیست و ممکن است آیفون 12 پلاس یا آیفون 12 مکس باشد.

نمایشگرهای بزرگ‌تر روی آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس

در کنار آیفون 12 و آیفون 12 پلاس، دو گوشی دیگر با نام‌های آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس نیز ارائه خواهد شد.

طبق گزارش‌ها آیفون 12 پرو 6.1 اینچی دارای چهار سنسور در قسمت پشتی از جمله دوربین سه‌گانه(واید، اولترا واید، تله فوتو) و یک سیستم اسکن سه‌بعدی ToF اضافی است. شایعات همچنین حاکی از نمایشگر ارتقا یافته OLED با حاشیه‌ها بسیار باریک‌تر است.

به نظر می‌رسد آیفون 12 پرو مکس 6.7 اینچی جایگزین مدل آیفون 11 پرو مکس امسال شود. همه این گوشی‌ها از شبکه‌های 5 جی پشتیبانی می‌کنند.

سال 2021 سال مهمی برای اپل است

تحلیلگران JP Morgan پیش‌بینی کردند؛ اپل چرخه انتشار گوشی‌های خود را در سال 2021 به‌طور کامل تغییر می‌دهد. این کمپانی در نیمه اول هرسال دو مدل استاندارد را معرفی خواهد کرد؛ درحالی‌که نیمه دوم گوشی‌های پرو وارد میدان خواهند شد. هدف اپل از این اقدام بدون شک تأمین تقاضا فصلی و قابلیت رقابت با گوشی‌های دیگری است که در این زمان وارد بازار می‌شوند. علاوه بر این اپل قادر است بعد از ارائه مدل‌ها استاندارد، مشکلات را برآورد کرده و در مدل‌ها پرو رفع کند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها