تفاوت ساعت هوشمند و ردیاب تناسب اندام

0
113

وقتی صحبت از گجت‌های پوشیدنی می‌شود، دو  دستگاه ساعت هوشمند و ردیاب تناسب اندام به ذهن می‌آیند. این دو نوع دستگاه با اینکه شباهت‌های زیادی دارند، اما با هم متفاوت هستند.

ردیاب تناسب اندام چیست؟

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، این دستگاه‌ها به دلیل ماهیت ساده‌تر، بیشتر از ساعت‌های هوشمند رایج هستند. در واقع سادگی یک ویژگی برتر ردیاب تناسب اندام در مقایسه با ساعت هوشمند است.

وظیفه‌ی اصلی آنها ردیابی تناسب اندام است که شامل ردیابی گام و قدم‌ها تا اندازه گیری های پیشرفته ضربان قلب و سطح اکسیژن خون است.

با این حال قیمت‌های متنوعی دارند. مثلاً Fitbit Inspire 2 می‌تواند بسیاری از کارهای اساسی ردیابی تناسب اندام را با 100 دلار انجام دهد. با 30 دلار اضافی می‌توانید Fitbit Charge 5 را با افزودن GPS، اکسیژن خون، نوار قلب، صفحه نمایش لمسی رنگی و موارد دیگر دریافت کنید.

ساعت هوشمند چیست؟

ساعت‌های هوشمند شباهت‌های زیادی با ردیاب‌های تناسب اندام دارند. بسیاری از ساعت‌های هوشمند مانند اپل واچ بر سلامت و تناسب اندام نیز تمرکز دارند. تقریباً هر ساعت هوشمند یک ردیاب تناسب اندام است، اما هر ردیاب تناسب اندام یک ساعت هوشمند نیست.

در واقع ساعت هوشمند کارهای بیشتری انجام می‌دهد.

برنامه‌ها، اعلان‌ها، کنترل موسیقی، میکروفن برای تماس‌های، بلندگوها، NFC، اتصال سلولی، GPS و صفحه نمایش لمسی در ساعت‌های هوشمند قرار داده می‌شود.

برخی از ردیاب‌های تناسب اندام نیز این ویژگی‌ها را دارند، اما هر دستگاهی که همه این موارد را داشته باشد، ساعت هوشمند محسوب می‌شود.

در حالی که یک ساعت هوشمند می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد، تمرکز کمتری بر روی تناسب اندام دارد. تقریباً همه ساعت‌های هوشمند دارای نوعی توانایی ردیابی تناسب اندام هستند، اما همه آن‌ها ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند اکسیژن خون و ECG ندارند.

کدام ارزش خرید دارد؟

چرا باید ردیاب تناسب اندام بخرید؟

ردیاب تناسب اندام تجربه متمرکزتری دارد. اگر سلامتی و تندرستی اولویت‌های اصلی شما است، یک ردیاب تناسب اندام اختصاصی برای شما مناسب‌تر است و قیمت مناسب‌تری دارد.

چرا باید ساعت هوشمند بخرید؟

اگر به قابلیت‌هایی بیش از ردیابی تناسب اندام علاقه مند هستید، ساعت‌های هوشمند انتخاب خوبی هستند. شاید بخواهید اعلان‌های گوشی را روی مچ دست خود دریافت کنید و یا به اتصال موبایلی نیاز دارید تا بتوانید تلفن خود را در خانه بگذارید.

این ساعت‌ها برخی از ویژگی‌های تناسب اندام را نیز ارائه می‌دهند؛ اما اصولاً قیمت بالاتری دارند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها